Låååångfredag

Idag e det som sagt långfredagen. Och med det så är vi mitt uppe i jesu uppståndelsedagarna. Dom flesta kopplar nog mera ihop den med att det är röddag och alla affärer är stängda. Imorgon ska vi hem till mamma och äta påskbord. Det kommer bli en himla massa folk där så man kommer nog att bli lite trött i huvet efter ett tag. Men trevligt iallafall och framförallt god mat. Jag älskar maten som man äter till jul och påsk, för det är ju i stort sätt den samma. Vi brukar skippa skinkan dock på påsken och ersätta med nån fräsch sallad med skaldjur och dylikt. Skinka ska ätas till jul och endast då tycker jag. Idag har jag tagit hand om en stooor disk som legat och tittat på mig några dagar. Har ju diskmaskin igentligen men jag har slut på mskindiskmedel och min ekonomi är inte den bästa just nu, så det blev till att handdiska allt. Men nu är det gjort iallafall. sköööönt. Nu ska jag koka ägg som ska kallna så dottern kan få måla lite ägg ikväll, har lovat det. Sen måste jag damsuga ,handla, och röja undan en massa rentvätt. phew... Var det inte så att man skulle vila på långfredagen igentligen...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0