Vårslask

Det var jättelängesen som jag skrev nått här. Fick tre dagars huvudvärk, följt av feber mjölkstockning (det gör satansont), illamående. Ja sen efter det så blev jag dunderförkyld. Så det är vad jag pysslat med dom senaste tre veckorna. Men nu känner jag att mina livsandar börjar komma tillbaka i blodet igen. Och snart är det påsk också. Jag har alltid älskat påsken för det är ett riktigt vårteken. Den kommer stadigt varje år och påminner mig om att det är ljusare tider på väg. Även fast det kan vara snöstorm utanför så vet man att det är sista skriket. Vintern måste släppa taget. Vår är min näst bästa årstid. Den bästa är faktiskt inte sommaren som dom flesta nog skulle säga utan hösten faktiskt. Efter en varm och klibbig sommar så bara älskar jag att få klä mig ordentligt i snygga stövlar och schalar på hösten. Luften är så "krispig" och hög och klar. Ja hösten är bäst. men våren är en god tvåa eftersom man njuter så fantastiskt utav solen på ansiktet och att få sitta mot en husvägg och njuta i lä medans det smälter runt omkring en. Ja man vet ju sen man var liten hur fantastiskt det var att få ta fram cykeln på våren och cykla på asfalt. Ja det ger lyckorus. Sen är ju våren mkt bättre än sommaren just för att man har allt framför sig. Det kan bara bli bättre liksom, varmare och ljusare. Sommaren; då går dom flesta bara runt och suckar att det är för varmt eller för kallt , ja ni förstår. Vintern den e lång och mörk. Och här där jag bor så har vi ju alltid en himla massa snö, Fast det är ju trevligt runt jul tycker jag förståss. Hm det blev ju väldigt rörigt det här... Oh well, nu är det vår iallafall och det är trevligt som sagt. Glad påsk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0