I will kill the cat

Min katt mysan (igentligen min dotters åttaårings katt) är dräktig och går omkring och skriker dagarna i ända. Jag är så trött på hennes mjaaoouu nu så jag vet inte vad jag ska göra med henne. Slänger ut henne på balkongen när hon drygar för mycket, men hon skulle igentligen behöva en stor okastrerad hankatt som kom och tog hand om hennes "behov". Så på det sättet så e det ju lite synd om henne, hon vill ju ha lite "kärlek" men inget får.  Jaja, det går väl över, men jag hoppas det blir snart!

Kommentarer
Postat av: SoP

Men snälla du, kastrera kattstackaren ! Eller vill du låta henne få ungar ? Fast iofs, är hon redan dräktig så får du väl vänta tills hon fått sina ungar.

2006-03-08 @ 03:05:13
Postat av: SoP

Men snälla du , kastrera kattstackaren-- eller vill du låta henne få ungar.. fast är hon redan dräktig så får du väl vänta tills hon fått ungarna-

2006-03-08 @ 03:07:26
Postat av: SoP

OJ.. sorry, nåt blev fel där--

2006-03-08 @ 03:08:49
Postat av: Galadriel

men herregud, om hon är dräktig så gosa med henne!
och om hon bara är kåt, så gosa med henne!

vad är det för fel på människor som skaffar djur men inte tar hand om dem!? du kan inte bara slänga ut henne på balkongen, tänk om någon slängde ut dig på balkongen bara för att du var kåt!?

//G.

2006-03-11 @ 15:32:09
URL: http://galadriel.blogg.se
Postat av: Sofie

Det är kanske du som borde gå ut på balkongen istället för katten? Hon kanske mjauar av en anledning, som tex att hon börjar få ont någonstans... du som har barn borde väl veta att en graviditet och förlossning inte är helt smärtfri!

2006-03-11 @ 15:43:47
Postat av: Linda

Slänger du ut dina barn på balkongen om de skriker också?

2006-03-11 @ 15:50:44
URL: http://vigifteross.blogg.se
Postat av: Julia

blä för dej.

2006-03-11 @ 15:55:19
URL: http://knark.blogg.se/
Postat av: Ezgi

Herregud människa, om du inte kan ta hand om din katt så lämna in den på "djurens vänner". Jag tror att hon skulle ha det tusen gånger bättre där, än hos en hemsk människa som du. Hur tjock päls hon än har så är det väl för fan kallt för henne med att vara ute på balkongen mitt i vintern. Fy fan för dig säger jag bara!

2006-03-11 @ 15:56:56
URL: http://svartanka.blogg.se
Postat av: Fannymarie

nämen, snälla människor jag var inte allvarlig. Fast det är ju skönt att se att man inte är den enda som bryr sig om djur här. Det är väl klart att jag inte skulle göra nått mot hennes vilja som att låta henne vara ute fast hon inte ville det.

2006-03-11 @ 18:25:57
URL: http://fannymaries.blogg.se
Postat av: Anonym

Sen måste jag be om ursäkt för jag tänkte rätt men skrev fel. Hon är inte dräktig utan hon löper. Så ska det vara. Tjing

2006-03-11 @ 18:27:38
Postat av: betty

Ja, nu var ju inte fallet sådant att hon var dräktig, utan könsmogen/löper...oavsett så är det DITT ansvar som kattägare att antingen ta henne till en veterinär som får kastrera henne eller ge henne p-piller för en tid.Det är inte hälsosamt för honkatter att gå runt och löpa, snarare kan det vara skadligt,då det tar mkt på honans "krafter"...tänk dig själv va ansträngande det skulle vara!Mina slutord blir:KATTÄGARE TA ERAT ANSVAR!!

2006-04-27 @ 11:34:48
Postat av: Maria

OJ!!! Vilka reaktioner!!

asg

2010-11-19 @ 00:35:00
URL: http://www.blackicequeen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0