Nischa sig/ Våryra

Jag försöker komma på vad den här bloggen ska handla om igentligen. Känns som att man ska ha ett genomgående tema, man vad. Det är ju så mycket som man kan skriva om. Hm, jag får ta mig en funderare.
Igår och idag har det varit strålande sol och plusgrader. Vårkänslorna har sprudlat i kroppen. Åh vad man njuter. Och med våren så kommer som vanligt lusten efter att vårstäda och inreda. Vill ha in ljus och luft i varje hörn. I vardagsrummet så har jag en helvit bas, så då kan jag dekorera med färger när det gäller allt annat. Filtar kuddar ljus osv. Nu är jag lite sugen på rosa hör och häpna. Men jag tror det skulle vara fint och vårigt på nått vis med rosa detaljer där inne. Fick nått rus idag och köpte nya växter till köksfönstret. och då hittade jag fina krukor i zink som var på rea. Glad i hågen gick jag hem med mina inköp. Va fint det skulle bli, och det blev det väl också om det inte varit så att jag totalt missat i köpyran att jag har all metall nästan (utom diskbänken odyl) i  mitt kök är inrett i mässing. Så det blev inte alls så fint faktiskt. Det skar sig rejält. Lampa ,gardinstång ,ljuslyktor, gammal våg, hängampel ja allt e i mässing. Ja utom mina ytterkrukor för dom är i zink. Nä så kan jag inte ha det, måste köpa nya. Inte nödvändigtvis i mässing kanske men vita går bra. Så kan det gå när inte haspen är på..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0