Ofrivillig promenad

Ja det fick jag nu på morgonen. Följer min dotter till skolan varje morgon. Det är en bit och tar i en åttaårings takt ca 30 min att gå dit. Men imorse så försov vi oss (eller jag som ska väcka henne) och vi fick då gå raka vägen till gympan istället som ligger ännu en bit bort ifrån skolan. Och idag kände jag att jag inte orka stressa och halvspringa så vi kom till gympan kvart i tio. Fanny (dottern) var nöjd dock för då skulle hon få en kortdag idag. Ja den bjuder jag på. Men det var faktiskt riktigt skönt ute 0-gradigt och ingen blåst. Och det var så väldigt fint också för det lagt sig ett gnistrande frosttäcke på alla träd. Tog faktiskt en omväg på väg hem sen, det var så skönt att få sträcka ut benen och få lite frisk luft. Bebisen min tjurade i vagnen hela vägen till skolan, men på hemvägen så sov hon gott iallafall. Och nu så sitter jag här med en kopp kaffe och bara har det gott. Får väl se vad dagen ska innehålla sen. Eventuellt så ska jag ner på stan och fixa ett visa kort. Får väl se om jag orkar samla kraft till det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0