Dunderfynd!!

Idag när Fanny var på sin kör så passade jag på att ta en titt inne på Frälsningsarmens second hand. Tjolahopp så hittade jag två par stövlar i svart skinn med ca sju cm klack. Båda hade nått litet spänne/detalj i guld. Och priset var trettio kronor paret. Jag har riktigt dåligt ställt just nu, men jag kunde inte släppa taget om paren utan stod och höll i dom en stund. Ok, jag får välja ett par (30 kronor får jag överleva). Men nä jag kunde inte med att välja då jag blivit himlastormande kär i båda. Så då ringde jag min kompis och vapendragare Jenny och frågade om hon inte ville köpa ett par, jag kunde helt enkelt inte lämna kvar dom. Javisst sa hon, så på hemvägen sen så svängde jag förbi hemma hos henne. Välj vilket par du vill ha, för jag tycker lika mkt om båda sa jag. Hon provade och valde ett av paren. Hon var jättenöjd och betalade mig dom trettio kronorna som jag legat ute med.
Sen vände hon på dom och tittade lite under. -Juhani Palmroth...Har jag aldrig hört talas om sa hon...!!! Va sa du..... står det Juhani palmroth under dom?!! Har jag precis sålt ett par Juhani palmroth stövlar till Jenny (som inte har nån koll på designers ,trender eller kvalitet) för trettio kronor. Gahhh, Där stod jag med skägget i brevlådan lagom snopen. Jag hade inte kollat under...Why??!! Slit dom med hälsan gumman. Puss :)
Sen märkte jag att mina andra stövlar var av märket Aaltonen (även där finsk dunderkvalitet) så det blev lite plåster på såren trots allt. Men nästa gång kollar jag under, det lovar jag..

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag ska ärligt säga att jag aldrig heller hört talas om Juhani...
Men du kan säkert köpa tillbaka dem så fort hon tröttnat ;)
30 spänn är ju ingenting! hihi!

2006-09-13 @ 16:04:35
URL: http://emeliesfantastiskaliv.blogspot.com/
Postat av: sara

Emelie: Juhani är perttis bror, och även han en mkt framgångsrik designer av skor. Bröderna skolades av deras far pentti palmroth. Pertti har fått ett större spektrum av köpare (bla hollywood) och är därför ett större namn än sin bror Juhani. Men skorna är dyrgripar hos dom båda, mkt bra kvalitet och välarbetade.

2006-09-13 @ 18:32:30
URL: http://fannymaries.blogg.se
Postat av: Jocelyn

Wow vilka fynd! det är ju helt strålande att man hittar sånna dyrgripar på olika 2:ond hand och loppisar tycker jag:) köpte själv en Mulberry för 70 spänn för ett tag sen, inte den snyggaste modellen kanske men ändå. Vissa småstads-loppisar har helt enkelt inte koll! LOVELY!

2006-09-13 @ 21:57:05
URL: http://jocelyn.blogg.se
Postat av: sara

Jocelyn: Haha, jag vet, dom har noll koll här. Man kan verkligen fynda! Väntar på det ultimata fyndet dock (dior vintage för en tjuga...man kan ju drömma)Och om sanningen ska fram så är det inte helt orealistiskt i den här stan :)

2006-09-14 @ 18:57:35
URL: http://fannymaries.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0