Härlig Film!!

58810-243 Åh, nu är jag aldelles varm i kroppen. jag har precis tittat på "Hidalgo" med Viggo Mortensen på tv4. Jag hade väldigt låga förväntningar på den och slötittade mest i början.
Men oj vad överaskad jag blev. De var verkligen en film i mitt tycke. Jag blev helt inne i den och satt nästan och hoppade på slutet när det drog ihop sig. Ja han "viggo" tävlar i ett hästkapplöpningsrace genom öknen. Han gör det för att vinna pengar så han kan köpa loss en hel flock med vilda mustanghästar hemma i usa som ska skjutas av armen. Inte så svårt att räkna ut hur det går, men jag satt på nålar och bara älskade hela äventyret. Lite kuriosa är att filmen baseras på en sann berättelse om en man i USA som kämpade för att bevara den fria mustangrasen i hela sitt liv. Han red tydligen liknande lopp ända tills han var bra över sextio år, och fortsatte strida om hästarna ända tills han avled ca 85 år gammal. 
Jag blev väldigt överaskad, men det här var en riktig "Sara film".

Näpp nu är det slut på dagens bok film tips, haha. Time to sleep.

Ciao bellas ; )

Kommentarer
Postat av: Lasse

Tänkte bara säga hej när jag är inne å kikar... =)

2007-02-27 @ 14:23:04
URL: http://bjornmyran.blogg.se
Postat av: sara

Lasse: Hej hej, tack för titten :)

2007-02-27 @ 18:33:05
URL: http://fannymaries.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0