Måndag igen.

Ledig måndag efter att ha jobbat helgen. Har varit iväg till valbo med mamma. På biståndsgruppen och lämnat iväg massor med kläder. Framförallt barnkläder denna gång. Det finns massor av mer att ta av. Men man får ju inte plats med hur mycket som helst i bilen. Vi var sen in i köpcentrat för mamma skulle byta en filmrulle som hon köpt fel. Vi var en snabbis in på Kappahl och där hittade jag en mysig pyamas åt lillan. Hon sparkar ju av sig täcket på nätterna så vi har länge tänkt på att hon skulle haft sig en pyamas. Min morbror hade lämnat pengar till mamma så hon skulle köpa julklappar till barnen. Så då passade vi på att utnyttja den slanten till pyamasen. Kanon, nu när jag är fattig som en kyrkråtta. Sen bjöd lilla mamma på lunch på ikea. Åt en jättegod lax med rostade rotfrukter, gudagott!

Nu börjar november snart. Det är en hel del inplanerat framöver faktiskt. Väldigt ovanligt när det gäller mig, men kul kul. På lördag så ska jag in till Gävle på tjejmiddag till min goa vän Heidi. Det ska bli så skoj att se hur hon bor och lever. Sen lördagen efter det så ska jag ut och äta med tjejerna från grundskolan. Blir alltförsällan att vi träffas så det ska också bli skoj. Sen helgen efter det så åker hela familjen förmodligen till strängnäs och gratulerar svärmor/farmor. Mysigt värre. Och sen fredagen efter det så är det julfest på jobbet. Och det ska också bli extremt kul. Så den här månaden så är jag mer uppbokad än jag varit på hela året. Känns riktigt skojigt det här =)

Just nu så håller jag på att tvättar. Har ett tvättberg av mount everests storlek tror jag. Så det är skönt att äntligen få ta itu med det. Det är dåligt med tvätttider här nere. Fast nu har vi fått en liten tvättmaskin av min mormor som står i vårat badrum. Just nu är den ännu inte än inkopplad. Men vi ska väl ta itu med det också, och då kommer vi kunna hålla efter lite bättre. Och det är kalas för en barnfamilj =)

Och ikväll ska vi äta hemgjord samehumor. Dvs lappskojs... hehe, humor Sara. ; )

Ciao
♥♥♥S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0