Första måndagen i September..

Första höstmånaden är här. Jag känner mig grymt oinspirerad och rastlös. Nu när den underbara semestern i Spanien är över så kommer verkligheten tillbaka som ett brev på posten.
Mest så är det jobbet som spökar, ovissheten gällande en sak driver mig till vansinne. Det känns tungt och deprimerande. Tur jag har min älskling och mina underbara barn.

Idag iallafall så är jag ledig. Har en målare här nu som målar stommarna på köksskåpen. Får nya skåpluckor och bänkar imorgon. Det är däremot väldigt roligt =)
Men det är så typiskt att jag jämt är ledig när dom kommer. När man mest vill ligga och slappa på förmiddagen med lillan så måste man upp med tuppen och oftast ut härifrån så dom får jobba ifred. Jag tänkte vi skulle åka till mamma nu, men jag tror nog att lillan får sova hemma iallafall. Målaren är ju bara i köket och man märker knappt av honom. Vi beger oss ut efter hon sovit istället.
Jag hade tänkt jag skulle duscha som igår, men det slutade med att jag satt i soffan och smorde in ansikte händer och fötter med idominsalva. Jag var så torr så det gjorde ont. Så jag sov med ett ett geggigt lager av det och idag känns det bättre. Skulle hoppa in i duschen nu men det går inte när jag har "besök". Får vänta tills han åkt =)

Solen lyser ute och det är en riktigt fin dag. kallt dock i skuggan. Ser att många plockat fram sina stövlar redan. Det känns tidigt än tycker jag. Vill nog ha riktig höst först iallafall. Gula träd osv...

Det är dags att kolla på vinterkläder till tjejerna. Måste kolla om jag inte har en overall till lillan efter fanny i källaren. Har för mig det ska finnas en röd som är riktigt fin, men den kanske är för stor än. Fanny måste dock ha en helt ny uppsättning. Jag har kollat runt lite och tycker att 400 kronor för en jacka till henne är aldelles för dyrt. Byxorna till kostar ju nästan lika mycket. Nä det betalar jag inte, hon är inte nån sån tjej heller som måste ha det dyraste tack och lov. Jag kan lugnt beställa eller köpa till henne och hon är nöjd med det jag valt =)

Kollade på den här parkasen i svart.
image317
Den är från Halens. Den beiga va slut tyvärr, men den svarta ser ju snygg ut den med.
Den är på rea, 199 kronor =). Behöver ju då bara kompletteras med svarta täckbyxor, och det hittar man ju ett par billigare enkelt. Också rejäla skor naturligtvis. Men det har jag inte hittat några än.
Mössan brevid fanns även den på rea på Halens. 35 kronor kostar den. Svart med glitter och vita stjärnor, fleecefodrad var den också =). Nog har jag mössor åt henne, men det är ju alltid kul med nått nytt.

Tycker ni det är tidigt att kolla och köpa vinterkläder? Men jag har stått aldelles för många gånger i panik en morgon när det plötsligt slagit till och blivit minusgrader och blixtsnö. Inga vinterkläder framme...panik och skolan börjar om 30 minuter. Allt urvuxet, inga skor... Nä du, i år är jag ute i tid!!

Ska ner och rota efter den söta röda overallen sen. Om den inte passar så måste jag bege mig på jakt efter en ny. Men nu när jag tänker på det så är den nog stor än... Jaja får väl se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0