Funderar på..

Varför det är helt godkänt att ha skinnjacka skinnväska skinnskor skinnplånbok osv. Men absolut inte bära päls....?
Känns ju ganska mycket som dubbelmoral tycker jag.
Fast det är klart det är sällan som man har en skinnjacka i minkskinn kanske. Men igentligen så är det en väldigt tunn gräns att vandra på.
Vara emot skinn och päls men äta kött..! Går det igentligen att vara det?
Jag ville igetligen inget med det här det var bara en grej jag kom på.

Om jag har nån päls... Flera faktiskt. Till och med en äkta leopard. Köpt på loppis för 150 kronor. Lite svåranvänd kan jag tycka, men jag kunde inte lämna den där. Den är som ett konstverk. Skulle tippa att den är uppsydd på 40-talet. Och naturligtvis så är jag emot all jakt på kattdjur, men den här är väldigt gammal och skör och jag bara vårdar den med kärlek och omsorg. För när skulle man ha den.. Den är ju oanvändbar enbart för att det är just kattdjur. Skulle ju bli stenad ute. Med all rätt...=)

image327

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0