Att vara ledig

Torsdag till söndag var jag ledig den här veckan. Hade tänkt att verkligen vara ute mycket med lillan. Städa på balkongen och kika efter nya möbler dit. Men tji fick jag då älsklingen bidde ordentligt sjuk igen och drog med sig lillan i fallet. Även jag drabbades men inte speciellt mycket. Lillan fick det på luftrören och har haft hemska problem att sova på nätterna. Man hör verkligen hur hon kämpar med varje andetag. Vi tog henne till familjeläkarjouren igår. Hon fick utskrivet ventolin i flytande form. Som tur va så tyckte hon det var jättegott och vi behöver inte pina i henne det. Älsklingen måste åka till valboköpcentrum idag och hämta ut mer på recept. Och det är ju bara det apoteket som är öppet idag.
Så vi får väl se hur min arbetsvecka blir. Även om lillan är pigg och glad så är hon fortfarande ordentligt sjuk och inte alls redo för dagis. Så jag blir nog hemma med henne om inte älsklingen stannar hemma. Vi får se hur det blir.

Fast jag tror att vi ska våga oss ut på en liten promenad idag iallafall. Skönt för oss alla att få lite vårluft.


image441

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0