andra advent

Idag har vi haft lussekatts bak här hemma. Bakat och knådat. Julia tyckte att degen var god men glömde det när hon fick trycka i russin i sina små bullar. Det var kul tydligen.
Men dom blev fina och goda. Fyra paket saffran har jag i en sats. Vill ha en riktig saffranssmak och inte bara färgen.


Den där plastduken jag har på köksbordet är nog årets bästa köp... typ. Perfekt att baka både pepparkakor och lussekatter på. Och när vi äter och köttfärssåsen rinner över hela bordet så är fortfarande min fina julduk intakt därunder.
Perfekt!







Och igår så var vi då på tomteborg på Seljansborg.
Och Julia fick träffa tomten. Fast hon försökte mest kravla sig därifrån.


Men vi fick då tillslut en bild..


Btw, kolla in "orben" på Julias öga. Det är sånna på flera  kort därifrån. Dom säger ju att det spökar där. Och "orber" brukar ju vara det som fastnar på bild då.
Kolla här tex, hur många som helst.



Det är på fler ändå... Skyyymt minsann!

Ja iallafall. Det var dans runt granen, fiskdamm, tomten, fika och en massa lek. Sen var jag tvungen att sticka till jobbet.

Nu ska jag snart ner på skolgården och titta på skolans julmarknad. Sen lämna Julia hos mamma och åka och jobba igen. Lovern ska jobba lite här hemma och sen åka till mamma han också. Hon har glöggkväll där idag. Och som sig bör så jobbar jag ju då...

Tjingeling
♥♥♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0