Nattsudd

Nu står en del av mina arbetskamrater och skuffar på dansgolvet på den årliga julfesten. Jag är uppenbarligen inte närvarande. Skulle behövt barnvakt från början och sen ändrades det... ja lovern skulle jobba och sen inte...bla bla bla. Jag är inte där iallafall. Men det gör inte så mycket. Jag har julbordet med hans jobb att se fram emot till nästa helg istället. Då ska vi sova på hotell... Längtar!!

Framför mig nu alldeles brevid skärmen så har jag ett glas rödvin och jag har julmusik på från youtube. Ganska mysigt. Resterande familj sover sött.

Idag har jag varit ledig och varit hemma. Men inte dragit benen efter mig som man skulle kunna tro. Nej städat som en liten tok har jag. Jenny var här på förmiddagen och hämtade ett vardagsrumbord som hon fått av mig . Passade bra in i hennes nya lägenhet som börjar bli riktigt fin. Och jag blev av med en liten del i ett av våra TRE överfulla förråd. Thankyou =O)

Jag tog en dusch för nån timme sen, ganska sent. Men oh så trevligt. Sen smorde jag in mig med Niveas summer...bronze..? Kommer inte ihåg namnet, men det är ju nån som gradvis höjer brännan. Lagom att smörja in sig med en gång i veckan. Gör att jag ser mer levande ut istället för en gående Brieost... (vit) Det blir ju inte sådär jättestor skillnad faktiskt. Skulle inte använda den sommartid. Då krävs betydligt tyngre doningar. Men gud vad den jag använde nu stinker. Usch. Men det har dunstat till imorgon som tur är.

Och då, imorgon så är det "tomteborg" på Seljansborg här brevid (kyrka). Det är ungefär som en julgransplundring fast tvärtom liksom. Massor med barn och föräldrar. Man får träffa tomten och sitta i hans knä och få en godispåse....Barnen!! Inte jag... Dans kring granen och en massa annat. Jag vet inte i hur många år detta har pågått. Men det är lääänge. Ska gå dit med barnen tänkte jag. Börjar klockan två. Sen börjar jag jobba klockan fyra. Det får räcka så. Ska försöka komma ihåg kameran också. Kul för julia som är helt facinerad av tomten och julgranar just nu.

Hon kommer ju inte ihåg jultomten som kom förra julafton. Det var en cooling det... =O)



Nattinatt

♥♥♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0