Operation viktminskning.

Igår körde jag igång med ovanstående uppdrag. Fem kilo ska bort pronto. Klarar inte av att se mig själv just nu utan att skaka på huvudet. Det handlar om att det är jag som ska trivas i min kropp efter mina förutsättningar. Och det gör jag inte nu!
Drar ner ganska hårt på kolyderater nu ett tag. Försöka undvika helt iallafall i början. Jag har ju skapat ett beroende av just kolhyderater och en sån avgiftning är rätt dryg och tar ett par dagar. Man blir skakig och rastlös. Ett konstant sug innfinner sig även det. Det är ju sockret som kroppen suktar efter, är beroende av. Det är som vilken avgiftning som helst igentligen. Just nu är jag inte hungrig alls, men sitter och tänker och skruvar på mig efter smörgåsar och en Japp som jag har ligger i kylskåpet. Socker ge mig socker!!
Nä det bir inge me de!

(Det ska tilläggas att jag skrev stora delar av det här inlägget igår för det var då jag tänkte på jappen. Men det gick inte att publicera något på bloggen just då. Men jag har skött mig riktigt bra idag också ända tills jag kom hem ikväll och lovern hade köpt hamburgare från sibylla... Ja, klart jag åt den, jag var ju hungrig och väldigt tacksam. )

Var till barnmorskan igår och fick utskrivet nya p-piller efter att dom andra tog slut för en månad sedan. Typiskt mig att inte ha koll på sånt. Och nu har dom hämtats ut. En årsförbrukning är det. Blir alltså inga barn det närmsta året... =) Nu kan vi roa oss lovern och jag utan att vara oroliga för det.. Likey likey : )

Just nu sitter jag och tänker på... rutiga byxor. Ska man ha ett par sånna kanske...?

image408

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0