När natten smyger sig på..

Hur jag orkar vara vaken nu är ett mysterium. Jag sov så dåligt natten som var. Somnade inte förrän efter två och vaknade till flera gånger. Sen vid fem vaknade jag på riktigt och flög upp ur sången. Gick upp och vandrade runt i några minuter tills jag började undra vad jag gjorde uppe. Så då gick jag och la mig igen och slumrade till sex då lovern gick upp. Sen helt plötsligt ringde min klocka i köket och det var dags för mig och lillan att hoppa i kläderna. Då däremot var jag trött och funderade på hur jag skulle bete mig för att få sova mera. Men sen var dagen igång och jag har varit pigg ända tills nu och är väl inte direkt trött nu heller igentligen. Men jag ska bara skriva det här klart sen ska jag krypa ner under täcket. Ledig imorgon vilket är fantastiskt skönt. Sen jobbar jag fredag lördag och sönda kväll. Så trist men det går det också. Snacket går på jobbet att alla måste kanske börja jobba natt. Två nätter på sex veckor. Nä jag vill inte. Verkligen inte. Hellre en delad tur isånnafall. Vilket innebär att man jobbar thalv åtta till tolv åker hem och kommer tillbaka till fyra och jobbar till nio.

Jag har inte tränat idag och känner mig som en syndare. Men jag hade andra planer då jag ville köpa mig en limpistol. Har sett billiga på Dollar Store, men dom var slut så det var ju synd. Svängde snabbt in på rusta men där är det så snurrigt nu när dom håller på att göra om en massa så jag orka inte leta så noga. Men därför så har jag då inte tränat. Skulle kunnat ha gått en runda nu på kvällen, men maten ska lagas,  lillan ska ju läggas och sen e det ju Idol. Så det bidde inget med det.

Gjorde mig en västerbotten....paj utan pajskal idag. Kallar den för min lilla quiche.. Det funkar alldelles utmärkt att skippa degen liksom. Väldans gott. Hade stekt bacon till. Skitgott.


Imorgon är stora städardagen här hemma så jag lär nog vila en stund nu.

♥♥♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0