Hello everybody ♥

Jag måste berätta att jag köpt mig en fin liten laptop. Mediamarkt öppnade i förrgår och hade fina öppningspriser. Det var verkligen helt galet där. Dom hade haft 17000 besökare första dagen. Värsta discostämningen med discjockeys utanför som dunkade musik på högsta volym. Folk hade kundvagnar fullproppade med elektronikprylar. Vissa hade två- tre 42 tums tv apparater på vagnen. Och jag som tjatat om en laptop bra länge nu köpte en för ett riktigt vrakpris. Älsklingen köpte en Blueray spelare då han inte varit nöjd med dvd spelaren han köpte för nått år sen.

Jag följde med till Valbo för att jag skulle gå på apoteket för att hämta ut antibiotika till Mysan som vi lämnat på djurkliniken för en undersökning. Hon har kraxat och snorat i över en månad och sett mer och mer emlig ut. Veterinären trodde att det fastnat nått i halsen på henne och behöll henne för nedsövning så dom kunde kolla ner i halsen på henne. Men fy då... Nog hade det fastnat nått alltid. En synål satt upptryckt i gommen på henne. Helt upptryckt ända upp snett bakom ögat. Den hade bara stuckit ut någon millimeter. Fatta att hon haft den där i över en månad och vi bara trott hon varit förkyld. Hon har ju ätit och varit ute som vanligt. Men det hindrar inte mig från att känna mig fruktansvärd... jag mår skit över det faktiskt. Det är som veterinären sa, dom här djuren är alldeles för tåliga för sitt eget bästa. Gud va ont hon måste ha haft det.
Nu ska hon äta antibiotika i tolv dagar och tillbaka på återbesök om en vecka. 
Min fina fina lilla katt..

Vi har ju en ny katt också nu. Ännu en kolsvart sak. En liten kille som går under namnet Sune. Och det är en riktig liten buse som välter blomkrukor balanserar på altanräcket och busar med allt han kommer över. Anfaller Mysan och åker på stryk av densamme.

Det om det. Jag har fullständigt levt över mina tillgångar nu. Så nu går jag in i ett köpstopp som kommer sträcka sig till ... ja länge. Undantaget hårfärg och sånt. Och födelsedagar som drar igång nu till hösten som vanligt =O) Spara slantarna som blir över istället. Om det nu blir några..

 

Min dator =O)


♥♥♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0