Natt

Nätterna är tiden då jag kan fixa i Fannys rum. Hon är ju hos sin pappa nu och det går helt enkelt inte att ha Julia i hälarna när jag håller på. Jag börjar få lite struktur nu äntligen. Mitt gamla skrivbord ärvt av min farmor är på plats från källaren. Jag är rädd om det men Fanny är såpass stor nu så hon kan få "låna" det. Dom första iddeerna jag hade om rummet är nu som bortblåsta eftersom ideerna ramlar in hela dagarna i huvet på mig. Det här blir så bra tror jag.
Just nu håller jag på att organisera hennes enorma förråd av papper målarböcker dataspel pussel leksaker och allt annat man kan tänka sig. Tänkte faktiskt bli klar med den biten innan jag går och lägger mig.
Hon har haft en pärljalusi i fönstret i många år. Jag köpte den på Mique till henne. Nu har jag satt den bakom sängen som en inramning/gavel. Tänkte spänna upp ett tyg bakom men märkte hur dom genomskinliga pärlornas skugga mot den vita väggen gav en fantastisk effekt.

Två saker har jag att måla. En byrå och ett sängbord. Vitt ska det bli. Och det är grymt irriterande att jag inte har färg hemma just nu. Måste köpa färg!!

Trodde verkligen att lillans sjukdom var på övergång när hon återigen idag var pigg och glad. Men sen på em blev hon väldigt snorig och hostig och somnade av en stund. Och på kvällen så var febern tillbaka igen. Hon somnade av utmattning på sängen vid halv åtta trots hennes lilla lur på eftrmiddagen. Lilla gumman, hur mycket ska hon orka.

♥♥♥

Kommentarer
Postat av: Heidi

Du får ta lite foton så man får se när d är klart.

2009-01-29 @ 19:24:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0