Jobb

Då har man återgått till arbetet igen efter en skön semester. Det kändes inget konstigt att jobba igen, utan mer som man aldrig varit därifrån. Bara hänga på sig nycklarna och ut å kuta på bruke'. Tur nu är att jenny jobbar för det är rätt snålt på älsklingskollegor just nu. Dom är på semester och vilar ut sig. Men idag fick jag träffa Carina igen och då blev jag så glad så jag kunde grina. Älskade människa, du är fantastisk! Helt oplanerat så har det blivit så att Jenny och jag har gått på dubbelschemat i två dagar nu. Mycket trevligt och vi är väldigt effektiva tillsammans, ett vinnande par helt enkelt ♥

Julia går på dagis som sig bör den här veckan. Sen har älskling två veckors semester och då får dom vara lediga igen =O) Men hon är helt ur form efter sommaren. Just nu är dom på hennes blivande avdelning "räven". Eftersom det är så lite barn så är alla på samma avdening. Hon var lite fundersam igår morse när hon kom dit. För det första var det ingen fröken hon kände igen, sen på en helt annan avdelning. -Jag vill inte vara på räven jag vill vara på dagis..
Men det gick jättebra att lämna henne och hon såg lite nyfiken ut på alla nya spännande leksaker därinne. Nu har hon varit där två dagar och idag sa hon - Jag vill alltid vara på räven. Så det blev ju bra till slut.
Men med ur form menar jag att hon är så trött när vi kommer hem. Igår kunde vi inte åka hem efter dagis för hon fick absolut inte somna, så vi åkte till mamma och fikade och plockade hallon till klockan fem. Då är det värsta över och har kommit in i en andra andning. Men idag.... Hon var så ledsen när vi kom hem. Trött, trött var bara förnamnet. Grinande - Jag vill sova... Och eftersom jag har kvällen imorgon på jobbet så fick hon sova då hon inte ska upp på dagis.
Jag la henne på min säng och sen sov hon på två minuter.


Hon hade nog kunnat sova hela natten om hon inte vaknat och varit jättetörstig strax före sju. Och när hon märkte att vi var uppe så ville hon inte sova mer. Och just nu tjugo över elva så ligger hon fortfarande i soffan och kollar på bumbibjörnarna. Hon somnar nog när som helst, då ska jag också gå i säng. För en till som inte är van ännu är jag. Trött är bara förnamnet på vad jag varit på eftermiddagen.

♥♥♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0