Måndagen avklarad

Nu är vi inne på tisdagsdygnet. Är ledig vilket känns bra. Har lite att fixa med. Bla att lämna in min cykel på lagning. När det blir halt så kan jag inte ta moppen längre. Den slirar som på olja hela tiden och är livsfarlig då. Man skulle ha haft vinterdäck till den. Undrar vad det skulle kunna kosta... ? Tjoff, nu har det gått fem minuter och jag har googlat på priser. Hittade från 695 kronor. Det var ju billigt och bra. Men dom ska ju på också och måste lämnas inför det. Nä jag får nog cykla verkar det som. =O( Men det är bra för mig.

Suttit och kollat på Ensam mamma söker på datorn. Missade det i söndags eftersom jag jobbade. Madeleine som är med där är dotter till en kollega till mig. Marianne som hon heter är en av dom snällaste människorna jag känner. Så nu väntar vi spänt på hennes tvframträdande =O) Blir nog nästa avsnitt.

Eftersom min kära sambo har köpt nytt hemmabiosystem så har vissa ändringar skett i vardagsrummet. Högtalarna måste ju stå på ett visst sätt och därför fick vi dra isär två stycken bokhyllor som stod brevid varandra. Min första tanke var... ajajaj. Men nu nån dag senare så har jag vant mig och tycker nog att det tom blev bättre än innan. Men i bokhyllorna ser det inte så kul ut. Messy messy. Skulle vilja få det mer enhetligt på nått vis. Inte så mycket färger. Såg nån som slagit in varje bok i papper i vitt grått och beigt. Snyggt men dryyyygt. Såg en annan som hängt tunnt vitt tyg framför bokhyllan så man bara anade böckerna där bakom. Det var ju mer praktiskt och lätttillgängligt. Hm, får fundera på det där..

Nu är det tydligen natt visar klockan så jag ska hoppa i säng.

♥♥♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0