när känslan blir verklig

Så var det snart midnatt igen. Jag är lite... hm.. ja Tom eller blank kanske. Vissa dagar på jobbet så blir det så. Nu var det ju en kväll jag jobbade förstås. Och det gick fint. Men jag jobbar i en "branch" där det avlider..dör människor lite titt som tätt. Och oftast berör det mig inte nämnvärt. Man har ett hölje av bly runt sig för att inte fästa sig vid personerna som man träffar varje dag nästan. Skrattar med, tröstar, ruskar på huvet åt och kramar om. Allt i en härlig sörja. Men så ibland så hoppar man till. Det dog precis nån som levt... och levt och skrattat älskat flörtat dansat gråtit haft fjärilar i magen beskyddat allt vad livet innebär.

Jag har byggt upp muren som man bör ha i mitt arbete... Den är livsviktig för mig. För mitt psyke. Men ibland så ramlar nån liten sten ur min mur och jag råkar släppa in... det personliga.
Och så är det bara. Och så blev det ikväll. När känslan blir verklig..
Och det konstiga är att jag inte ens han träffa personen.

God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0