löödag

Sitter just nu ute på balkongen med en kopp kaffe och datorn i knät. En av dom stora fördelarna med att ha en bärbar variant.
Blir lika förundrad varje morgon hur mycket ...gegg.. som kroppen lyckats producera under natten i min näsa och hals. Tack återigen till uppfinnaren av nässpray. Vilken fantastisk liten uppfinning som gör så att jag kan dra in ett djupt andetag av höstluften ute på balkongen. Ja den är ju ännu luktfri (höstluften och all annan luft) eftersom nässprayen inte kan ge mig lukten tullbaka. Men den kommer väl så småningom.

Skulle ju till strängnäs över helgen, men jag kände mig allt för hängig och valde att stanna hemma och då stannade alla hemma. Dom andra åker dit nästa helg när jag jobbar istället. Julia är ju ännu så liten så om man inte pratar om det så glömmer hon snabbt. Så hon har inte ens märkt att vi inte åkt...
Igår åt vi entrecout och potatisgratäng. Och det ska vi äta idag också eftersom det visst blev lite mycket. Men det kan man ju inte klaga på. Hade tänkt att göra en tacogratäng med tillbehör. För Fanny skulle inte till sin pappa förrän klockan åtta på kvällen. Men sen ändrades det och han kom vid fyra istället. Så jag lovade Fanny att vi ska göra tacogratängen på fredag istället när hon kommer hem. Det är ju hennes favvis, iallafall en avdom.

Just nu pratas det mycket bild och ljud här hemma. Älsklingen har införskaffat sig en ny Blurey spelare och ett nytt hemma bio system.. och en ny förstärkare. Jag är inte speciellt insatt och inte mer än måttligt intreserad. Men jag hör att ljudet är bättre än det han hade innan och jag ser att bilden är skarpare på en bluray film än på en dvd. Och framförallt ( i min värld) så är högtalarna riktigt fina att titta på =O) Och framför framför allt så är älsklingen glad för dom och då är jag glad för hans skull.

♥♥♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0