måndag 18/10

Hej och hå vilken dag. Vaknade imorse som sig bör. Gick på toa som sig också bör. Papperet fylldes av blod. Som kom och kom. Blodet verkligen bara rann ur mig. Ringde förlossningen som ville att jag skulle komma in pronto. Bad mig ta en ambulans. Panik!!

Och i min panik så ringer jag naturligtvis mamma och ger henne panik. Ringde sen 112 och Jörgen. Han skulle möta mig på förlossningen. Ambulansen kom på några minuter. Jag han inte ens borsta tänderna och hade då på mig gårdagens skitiga kläder och skorna som stod närmast. Utanför porten stod mamma med stora ögon och sa- Jag följer efter i min bil.
Fanny hade skickat ett sms på morgonen om att hon var hemma från skolan och inte fick tag på pappa. (Hon är hos honom nu) och jag låg på britsen i ambulansen och försökte få tag på honom medans dom tog blodtryck och puls och kopplade fast dropp. Utifall det skulle bli akut kejsarsnitt...

Men när jag väl kom in på förlossningen ca kvart i tio så hade det tack och lov slutat blöda. Dom la en kurva och sen var väntan igång. Och för att göra en lång historia kort så gjorde dom en ny kurva efter lunch och undersökte. Inget spår efter blod och sammandragningarna är ju som vanligt. Hit och dit utan nån större värk.
Så fick vi då äntligen åka hem, lagom till Julia kom hem från farmor och farfar.

Och doktorns order är vila och ta det lugnt... Inga lyft osv. Och såhär i efterhand har jag nog lyft lite väl mycket dom senaste dagarna. Tvätt..kartonger..tv-apparat från väggen. 
Så nu är det bara att hoppas att det inte börjar blöda igen för då måste jag in igen.
Ja in igen måste vi ju förstås, men då vill jag åka hem med en bebis.

♥♥♥

Kommentarer
Postat av: Heidi

oj men hade du inte öppnat dej då? någonting?

Jag började blöda dagen Vendela kom.

Kram och lycka till.

2010-10-18 @ 17:09:11
Postat av: sara

Nej ingenting på gång på det viset.

2010-10-19 @ 09:03:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0