Torsdag 7/10

Sicket höstväder vi har idag. Regn och rusk. Lämnat Julia på dagis. Ja hon börjar 8,30 och går till 13.30 tisdag till torsdag nu. Hon är inte helt nöjd med detta och vill inte hem när jag kommer. Hon är ju van att äta mellis på dagis och det kommer hon inte få göra på väldigt länge nu. Men hon får då rasa av sig och ha kul med kompisarna ett tag iallafall.

Igår var jag in på ett läkarbesök i gävle ang mitt levaxin. Mamma erbjöd sig att skjutsa så då passade vi på att sticka in på biståndsgruppen i valbo och lämpa av en massa kläder och annat jox till välgörenhet. Alltid så skönt att lämna där, Man vet ju att det går till något bra också. Sen slank vi in en snabbis där och kollade lite. Ville se om dom möjligtvis hade ett billigt och bra skötbord. Och döm av min förvåning när det stod ett där för 50 kronor. Eller det stod faktiskt tre stycken där, men det var det jag valde som var det självklara valet. Litet och smidigt.
Så det tackar vi för.

Då var jag ju tvungen att bege mig in på IKEA och köpa lådor att ha under som man kan ha kläder blöjor osv i. Så vi tog en långsam runda därinne. Vi var jättehungriga men klockan var bara strax efter tio och lunchen öppnar elva. Så vi strosade sakta och gick sen upp och åt lite mat. Sen gick vi ner igen och plockade på oss det som vi valt.
Det blev en trådback med fyra plastlådor till. Valde plastlådor för jag gillar inte ljudet av trådkorgarna. Två nya redskap i plast till våran nya fina stekpanna. Gosedjurförvaringskorg till Julias rum där det svämmar över av nallar. Och söta muffinsformar som jag ska ha till fannys födelsedag. Ska baka american cupcakes istället för tårta. (Och så blir det smörgåstårta till det.)
Sen var vi in på coop och handlade lite dagligvaror. Sprang sen in snabbt på HM och köpte bebisstrumpor. För jag hade bara två eller tre par kvar efter Julia. Sånt försvinner ju så gärna liksom. Sen åkte vi hem lagom tills Julia skulle hämtas från dagis.

Kan lova att det kändes i kroppen efter den rundan. Rullator någon...

Idag ska jag fixa klart nere i hörnan där skötbordet står. Sen vet jag inte... Köket är förfärligt. Skulle behöva sig en grundlig genomkörare över skåpluckor och i lådor. Rensa och slänga. Får se vad orken räcker till. Den är ganska så liten just nu tyvärr. Men jag kämpar på. Tror nog jag kommer att gå över den här gången. Det känns så. Synd då jag gärna hade velat sprida lite mer på födelsedagarna i oktober. Fanny fyller ju den 22 så det kan kanske bli tight. Men det är inget man kan påverka nu.






Nått sånt här hade jag tänkt mig fixa till Fannys dag den 22/10 då hon blir TONÅRING!! Shit..

Japp, ha en finfin dag.

♥♥♥


Kommentarer
Postat av: Heidi

Kul med fynd :) jag är ute efter ett vitt litet behändigt skötbord hade de något sådant?

Jag hoppas du slipper gå över tiden gumman :) varje sekund blir liksom till år efter dagen D. Tänker på dej och saknar dej. Ha en jättemysig helg.

2010-10-08 @ 18:12:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0