Onsdag 15/9- 10

Hej och hå. Ledig idag och vaknade med en kliande känsla i näsa och hals. Jävla skit, trodde verkligen jag skulle klara mig som jag brukar. Men jag hoppas på en friskare morgondag.Har numera ett riktigt bra immunförsvar som brukar dra över förkylningar och sånt ganska så snabbt. Det var värre för när man var förkyld och hade magsjuka flera ggr om året. Men nått ska man väl vinna på att jobba bland massor med människor.

Varit på Mvc idag och mätt mig och kollat lite allmänt. Gick bra som sig bör. En månad kvar nu och bebisen har i stort sett lagt sig till rätta redan och fixerat sig så smått. Tydligen tidigt enligt barnmorskan, men jag tackar och tar emot och hoppas på en tidig förlossning.
Att vara gravid är verkligen något utav det värsta jag vet och så här på slutet så känns veckorna som månader.
Trött på att ha ont och vara trött. Inte kunna röra mig som jag vill och se ut som en val.
Men men det finns ju ett slut på eländet och det ska ju tydligen vara nära nu säger dom.

Jobbar fram till sista september iallafall. Biter ihop och släpar mig fram. Men hur orkar du säger alla som själva varit gravida och vet hur det är såhär på slutet. Männen säger inte så mycket men det är för stt dom inte förstår.
Men snart snart är det över för sista gången. Inga mer barn eller graviditeter är inplanerade någonsin. Nöjd med tre tjejer =O)

Nu väntar vi in älsklingen som ska komma hem från jobbet så vi får äta lite kycklinggryta. Fanny är i stallet och rider och jag valde att inte följa med då förkylningen gör mig handlingsförlamad. Gravid och förkyld... ingen bra kombo.
Tycker ni jag gnäller, ja kanske. Men det är min blogg och där får jag gnälla hur mycket jag vill =O)

♥♥♥

Kommentarer
Postat av: Ulla

Ja,det är som du säger,karlar förstår inte hur det är när en kvinna är gravid.Duktigt av dig att jobba nästan in i det sista..

Du får gnälla hur mycket du vill,det är en mänsklig rättighet väl;)

Lycka till med babyn!

2010-09-17 @ 11:43:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0