16 augusti

Torsdag idag och sommaren har kommit tillbaka till oss. Det har varit vädigt varma dagar här nu. Jätteskönt att få lite sommar nu innan den är över för dem här gången. På måndag börjar skola och på tisdag börjar dagis igen. Ganska så skönt som vanligt efter en lång sommar. Julia är taggad att börja i skolan nu äntligen. Spännande spännande. Nellie kommer nog gilla att börja på dagis igen, Blir ju bara femton timmar i veckan för henne nu. Men det är ju bättre än inget. Jag kommer då få min vardagsmotion kan man lugnt säga. Först till skolan varje vardag med Julia och sen till dagis med Nellie. Sen ska Julia hämtas klockan tolv så vi hinner inte vara hemma länge förrän det är dags att vända tillbaka och hämta henne. Sen hämta Nellie efter det tre dagar i veckan. Bara att knata och gå. Körkortet ligger i ide just nu, men jag ska sätta fart på teorin nu tänkte jag när skolorna börjar. Även om jag får mitt körkort snart så måste jag gå eftersom jag inte har nån bil. kanske när jag börjar jobba igen.

Sist jag skrev här så var jag gravid. Det är jag ju inte numera tack och lov. Nu är Lily här med oss på riktigt och hon blir två veckor imorgon. Det är en snäll tjej som sover på nätterna och inte för allt för mkt iv under dagarna. Storasystrarna har mottagit henne med öppna armar. Eller ja Nellies armar öppnas mer och mer. Inte lätt att bli storasyster när man knappt är två år. Men hon har vant sig nu och accepterar bebisen som en i famijen. Imorgon kommer äldsta systern hem äntligen. Min fina stora tjej som börjar i nian på måndag. Uj uj vad tiden går.


Nu ska jag ner i källaren och sortera skor. Imorgon är en ny dag.



♥♥♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0