26 Juli

Nu har det gått för många dagar sen jag skrev sist igen. Måste få in rutin på det här.
Två dagar av sommarvärme har vi verkligen haft nu. Det verkar som morgondagen också ska bli fin :)
Nej ingen bebis i sikte ännu här, men det är inget jag stressar över alls. Den kommer när den är redo.
Igår tog jag Julia på moppen och åkte till stranden för första ggn för den här sommaren. Fanny var redan där med sin kusin. Så dom badade tillsammans och hade kul. Längtar tills jag har mitt körkort och egen bil så jag kan ta med mig mer än ett barn åt ggn på utflykter. Det där med bil lär väl dröja ett tag tyvärr, men körkortet lurar bakom hörnet. Har ju hållit på hela våren nu och ger inte upp förrän det är mitt. Just nu har jag dock en paus för att få en bebis.

Idag har jag bara varit hemma. Fixat lite ute. Lagt om stenplattor utanför garaget och rensat ogräs. Imorgon är det dags igen för Fanny att åka till pappa sin. Får väl se om hon har ett nytt litet syskon här hemma när hon kommer hem igen om en vecka. Fanny börjar i skolan på måndag. Hon ska gå (frivilligt) i sommarskola i två veckor innan den riktiga skolstarten. Hon ska bara läsa matte och kemi. För att komma ikapp och få lite kött på benen i dom ämnen som hon har svårast för. Jättepositivt tycker vi. Mellan nio och två ska hon vara på bessemerskolan två veckor för att råplugga. Själv tänkte jag inte vara sämre utan ska sätta fart med teorin till körkortet på riktigt. Kan ju lika gärna göra det om jag iallafall bara ska sitta och amma dagarna i ända som man ju gör i början.

Nu ska jag ta ett fotbad och fila fötterna som ser allt annat än kul ut just nu.


Sörtutt igår.


Nellie fick en egen liten pool idag som J köpte på Rusta för 70 kronor. Dom har halva priset på pooler nu. Hon gillade den jättemycket. Julia också fast hon nästan inte får plats :)


♥♥♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0