Att börja om igen och igen och igen

Åter igen ett år sen som jag skrev nått här. Men har känt ett visst sug den senaste tiden att börja igen. Så då börjar jag väl om igen då...igen. Hoppas det håller i sig den här gången. Borde kanske byta blogg helt och börja om, men jag har så svårt att lämna den här gamla damen bara. Så jag fortsätter där jag slutade och så får tiden utvisa hur jag gör med en saken.. igen.
 
Saker och ting är väl sig mer eller mindre likt sen sist. Lily är ett år äldre och vi andra då också såklart. Livet puttrar på lite upp och lite ner som den bergochdalbana som ju livet kan vara. Jag jobbar heltid nu vilket jag verkligen märker av. Lugnare på jobbet blir det då man hinner med det man ska oftast, men stressigare hemma. Lite snevridet kan tyckas. Men man är knappast ensam om vardagspusslets snåriga skog. Men jag trivs fortfarande som fisken i vattnet på mitt jobb vilket naturligtvis underlättar. Det är där jag har mina närmaste vänner som känner mig och jag kan prata med allt om. Vänner på fritiden.. (?fritid?) finns i stort sett inte längre. Är jag inte på jobbet så är jag hemma eller på Ica.. typ.
 
Nu när det äntligen är vår mer eller mindre igen så älskar jag att vara ute i trädgården och fixa. Denna trädgård, det finns hur mkt som helst att göra och jag är lite överallt och håller på. Gräver upp gamla buskar, sågar ner andra. Ändrar fixar och älskar varje sekund. Just nu är det framsidan som ska få sig ett lyft. Otroligt välbehövligt kan jag lova. Gamla buskar sen 1981, rosa tantblommor, ogräs, döda buskar, en trasig brevlåda, en blå garageport och fasadbelysning som är daterad 1992. Allting känns gammalt och trött och inte som att det bor en relativt ung medelålders barnfamilj där. Förutom då diverse leksaker trehjuling cyklar snöskyvlar och annat random bös. Just nu ser det mest ut lite som en arbetsplats då jag grävt upp fyra buskar och inte så mkt mer. Eller jo mkt mer igentligen, men jag kan inte plantera nu då det är för kallt ännu. Men jag kan lova att det inte blir så mkt som en endaste liten blomma så långt ögat kan nå. Möjligtvis i en kruka me inte i nån plantering.
 
Så ni ser samma projektlusta som vanligt. Men jag är väl sån. Alltid (nästan ) något projekt på g. Just nu har jag ca 250 i huvudet som i slutändan kanske kommer ut som..tre.
 
Men jag ska verkligen fösöka att få ihop ett inlägg om dagen här (who am i kidding). Jag har ju en vision om vad jag vill att det ska bli av det hela, men ja..
Annars då. Jo idag är jag ledig. Hinkar kaffe och inte så mkt mer just nu. Tvätta städa osv. Hämta Julia på skolan får bli dagens motion. Har börjat springa ganska mkt och älskar det. Men förr veckan fick jag ont i en häl och har haft vila. Det är bra i hälen nu men imorse vaknade jag med kliande hals och lätt rinnade näsa. Jamen guuuud va kul då. Hoppas det backar i dörren för finns det nått jag är trött på så är det förkylningar. (Och magsjuka).
 
Nä det här får nog räcka för idag. Toodeloo (skoja bara , skulle aldrig säga toodeloo)
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Kul att du är tillbaka!! :)

2014-04-09 @ 23:09:05
URL: http://blackicequeen.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0