Tomb Raider

58810-221 Min stora tjej på nio år rotade fram mitt gamla Tomb Raider 2 spel för PC. Lite klurigt för henne så nu sitter vi framför hennes dator på kvällarna och spelar hon och jag när lillan somnat. Det är riktigt svårt, speciellt eftersom jag spelar på tangentbordet och inte har nån handkontroll. Men man har lärt sig dom flesta kommandon nu. Dom flesta vet väl ungefär vad det handlar om, men för er andra så kan man väl säga att det är lite som Indiana Jones, leta sen länge gömda och glömda skatter.Ena stunden så är man i en grotta med väggar som i allt för rask fart skjuts ihop, till att nästa gång stå i venedig öga mot öga med en galen italiensk vakt och hans elaka rottweiler som båda gör allt för att döda mig. Men gud vad jag får bita mig i tungan ibland, har inte precis nåt tålamod när man bara dör dör och dör. Gaah, det kokar i huvet på mig tillslut. Men envis som man är så vägrar jag ge mig förän jag är förbi problemet. Och då gäller det att spara så man inte hamnar där igen när man dör nästa gång, för oh ja det gör man. Glömde att spara en gång och det passar jag mig för.
58810-222     58810-220
När det riktigt kör ihop sig så springer jag in till min dator och kollar på internet på en sk "walkthrough". Där ha nån väldigt hängiven människa suttit och skrivit ned steg för steg vad som ska göras på varje bana igenom hela spelet. Tackar och bockar ; )

Fast jag lär ju lägga in en parantes att om man ändå ska snacka Lara Croft så finns det ju en Miss Angelina som spelat henne med bravur. Man kan tycka vad man vill om filmerna (men jag gillar dom) men Miss A gör dom väl värda att titta på. Mycket bra skådis och sen utseendet ska vi ju bara snudda lite på ytan om nu.. Men Suck va sexig och vacker den uberbaben är. Har sagt det förr och säger det igen, enda bruden i världen jag med lätthet skulle bli gay för. Sweeeet honey!!
58810-223   58810-225   58810-224
Meeen back to the game. Rekomenderas absolut!! Spännande underhållande, lite lagom skjutarspel, men mest riktigt klurigt, spännande och äventyrligt. Ett roligt sätt att umgås tillsammans med sitt barn i rätt ålder på, då man tillsammans får klura och försöka komma på hur man ska ta sig vidare. Tummen upp!! 

Kommentarer
Postat av: Mary

haha det spelet spelade jag när jag var mindre, älskade henne =)

2007-01-30 @ 23:47:42
URL: http://breath.blogg.se
Postat av: sara

Mary: Ja det är riktigt underhållande. Du får väl ta och köra en nostalgitripp nån gång sen.´:)

2007-01-31 @ 23:02:29
URL: http://fannymaries.blogg.se
Postat av: Lisse

Min son spelar spel som "proffesorn", jag ska göra han till läkare...kan vet redan vad alveroler och patella är och blir 6 i morgon :P

En dag kom han och sa.....
-mamma kan du komma och hjälpa mig med sperma loppet.
-VA??!?!
- sperma loppet!!
VA?!?! så jag gick till hans data. där fick jag välja vilken spermer jag ville vara, en med blå kepa eller röd mössa, om jag ville ha glasögon eller brunt hår...sedan var det bara tuta och köra och försöka simma så fort jag kunde ha ha ha ha

2007-01-31 @ 23:06:13
URL: http://msme77.blogg.se
Postat av: sara

Lisse: Hahahaha, gud va kul. med risk för att låta som en gammal kärring, men vad dom hittar på nu för tiden :)

2007-02-02 @ 00:13:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0