Det var väl igentligen inte meningen...

att jag skulle öppna min blogg igen med det här ämnet. Ja ämnet är flickor och pojkar som svälter sig... Oj oj. hamnade av en slump inne på en svensk sk Pro Ana sida. Det är ett slags comunity för folk med ätstörningar (anorexi/bullimi). Dår hela iden går ut på att stötta och inspirera varandra till att bli ännu smalare. För dom är inte detta en sjukdom utan en livsstil. Sökte vidare på ämnet och hamnade på youtube och hittade hundratals videor gjorda för att inspirera till att fortsätta svälta sig. Sk "Thinspiration". Efter en timme i den världen med vidor och videodagböcker så är jag helt hjärnskadad. Jag kan förstå hur lätt det kan vara att hamna i det här träsket om man inte har så bra självförtroende gällande sitt yttre och inre. Klart man har vetat om det och haft folk i sin bekantskapskrets som varit sjuka.. men efter att ha sett dessa videor så mår jag riktigt illa och är ganska skakis faktiskt.
Vill väl igentligen inget med det här inlägget förutom att skriva av mig känslan i min mage. Och för guds skull: säg åt era barn att dom är dom vackraste i världen hur dom än ser ut.!!


Kommentarer
Postat av: Lasse

klokt skrivet! Man ska vara nöjd med det man har! Inte vad andra förväntar sig av en!

2007-07-25 @ 15:23:55
URL: http://bjornmyran.blogg.se
Postat av: Sara

re :lasse. Ja vill du ha mardrömmar så gå in på you tube och sök på thinspiration... scary stuff.

2007-07-26 @ 11:15:34
URL: http://fannymaries.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0