Om gud vill

Jag blir aldelles mörkrädd när jag läser i dagens aftonblad om vad vicepresidentkandidaten Sarah Palin säger i uttalanden.
Mitt hjärta och hopp ligger hos Obama och demokraterna. Jag trodde länge att dom skulle vinna hur lätt som helst. Men nu är jag betydligt mera tveksam. Det verkar faktiskt som att USA kommer att fortsätta ha en republikansk president i ytterliggare fyra år. Skräckväldet med gud som ursäkt kommer att få fortsätta. Och med en vicepresident som just Sarah Palin så får isånnafall den förmodade blivande presidenten John Mccain allt stöd han behöver för att låta dom amerikanska trupperna vara kvar i Irak i ytterliggare hundra år.
Sara Palin talar om "guds stora plan mot världen" och säger i nästan samma andetag att dom måste hålla en utstakad hård linje mot Ryssland och deras ledarskap. Angående frågan om USA måste gå i krig med Ryssland om Georgien går med i Nato och Ryssland invaderade landet, sade hon: – Kanske det.
Och så har det ju varit nu under Busch väldet. Världen tittade förtvivlat på när dom utan att lyssna på nån annan stegade in i Irak för att hitta alla kärnvapen som ju skulle finnas där enligt deras utsago. Fn's utsända hade redan berättat att i Irak finns inga kärnvapen. Men Bush stängde öronen och skickade hundratusentals amerikanske män för att invadera Irak. Idag vet vi att det fanns inga kärnvapen... Men det finns däremot otroligt många dödade civilla Irakier.  Ja dom fick tag på Saddam Hussein. Men det hade enligt FN skett ändå, fast med betydligt mindre blodspillan.

Så därför blir jag nu orolig när Republikanerna som verkar ha direktkorrespondens med sin gud, åter pratar om guds stora plan och viftar med blodiga vapen. När dom närmar sig en seger i presidentvalet i världens starkaste krigsmakt.

Gud bevare oss från republikanerna... gud bevare oss från Sarah palin.


♥♥♥

Kommentarer
Postat av: H

Hjärntvättad människa ! Ja man blir verkligen rejält fundersam och rädd.

2008-09-12 @ 22:14:19
Postat av: Lisse

Jävlar vad du är insatt då. Fick ett skämt om Obama (en bilplåt) och jag fattade inte, trodde de hade stavat fel och menade Osama (bin ladan) .... ja så blond är jag. Impad på dig

2008-09-18 @ 18:55:45
URL: http://msme77.blogg.se/
Postat av: sara

Re: lisse. Ja du det gäller att hänga med. nej men det är så att jag alltid har hängt med lite när det gäller usa och deras politik. jag är jätte oinsatt på jättemycket annat istället =O)

2008-09-18 @ 23:38:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0