3 november -10

Tänkte mig en liten bloggning här på kvällskvisten. Enhandsbloggning blir det då den andra handen håller i Mini (aka Nellie). Lillan (aka Julia) ligger här brevid och kollar på Draktämjaren. En ny animerad film som jag kan rekomendera. Väldigt bra =O)
Dagarna just nu handlar mest om amning och amning blöjbyten osv men framförallt myyys. Vi sover rätt bra...tror jag. Vi sov bra natten som var iallafall. Hoppas på ny lycka inatt. Mini är en väldigt lättsam bebis som jag nog inte hört grina sen hon kom ut. Lite pip och grymt blir det mest. Men vad det är mysigt med henne. Allt är mysigt liksom. Jag vill stanna klockan för jag vet hur snabbt den här bebisspädbarnstiden är. Vips så är det borta. Så jag super in hela alltet just nu och bara njuter av tillvaron. Lillan närmar sig mer dag för dag. Hon har haft det ganska jobbigt och tagit ett stort avstånd från bebisen.
Men vi tvingar inte fram något utan låter henne närma sig i sin egen takt. Storan (aka Fanny) är denna vecka hos sin pappa och har inte hunnit bekanta sig riktigt med sin nya lillasyster men det hinns med sen det också. J är ju hemma ännu några dagar från jobbet med sina tio pappadagar. Men på tisdag börjar verkligheten igen med jobb och dagis. Vi får väl se hur det går med allt. Bra hoppas jag. Då ska vagnen invigas på riktigt och Lillan får åka ståbräda till dagis. Blir bra för mig att komma ut och röra på mig igen. Hjälpa kroppen lite på traven att tighta till ... ja det mesta. Men jag vägde mig i lördags hos mamma när vi var där och åt. Tio kg på fem dagar är väl int fy skam..hehe. Amning is the shit vet ni =O)

Ska skriva ihop en förlossningsberättelse för sånt är alltid kul att läsa tycker jag. Men inte ikväll. Just nu har jagen liten bebis som sover på mitt bröst precis i sniffläge nedanför min näsa. Man borde kunna köpa bebislukt på burk...Mm vad det luktar gott. Det kan man knarka i mängder. Också knarkar jag mängder av pepparkakor just nu..med mjölk eller julmust. Som jag sa myyys.

♥♥♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0