Min katt är sjuk

Märkte imorse att hon var allt annat än pigg idag. snorig, ögonen rinner och hon har feber.

Kattsnuva (felin influensa) är den vanligaste virussjukdomen hos katt. Symtom: Katten får feber, den nyser och nos och ögon rinner. Behandling: Normalt klarar kattens immunförsvar av en influensa, men en gammal katt eller en katt med nedsatt immunförsvar kan påverka hur väl katten klarar av influensan. Vaccin finns mot kattsnuva.

Jag antar att det är det som hon fått. Stackren är aldeles varm hela hon. jag tog faktiskt feber på henne enligt instruktioner på nätet och hon har 40,3. En normaltempratur på katt ska ligga på 38,5-39,3. Vi får avvakta och see hur det tar sig annars så är det väl vetrinären som gäller.

Men jag blir ju så orolig!!


(gammal bild)

♥♥♥

Uppdatering dagen efter: Hon är mycket piggare nu.  Skööönt =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0