Onsdag

Idag har jag varit ledig. Varit med mamma i valbo. Först ut till biståndsgruppen och lämnat kläder. Sen ut till Ove Jansson. Var på jakt efter vita julstjärnor (blomman). och en genomskinlig plastduk i första hand. Inga vita julstjärnor så långt ögat nådde dock. Men efter lite om och men så hittade jag duken jag ville ha. Hurra! Nu kan jag ha julduken på bordet och slippa alla dessa fläckar som vanligtvis hamnar på den. Bara att torka av =O) Finfint i barnfamiljen. Så det ända jag köpte därute var alltså en meter plast och fyra gråa ljus till adventsljusstaken. Måste vara nått slags rekord av mig.
Men sen åkte vi på ikea och åt mat. Där köpte jag ett nytt vanilljus till hallen. Det är ett ganska så stort ljus som jag tänder varje kväll. Nu var det tredje gången som jag köpte nytt så dom går åt. Sen en bunt röda servetter också. Inne på Coop så hittade jag äntligen mina vita blommor. Två hade dom kvar och hundra röda. Lucky me, dom vita går som smör tydligen. Dom här var riktigt fina också vilket ju var avgörande såklart. Javisst är det finast med riktiga kanske, men jag tror vi alla kan ta varandra i hand och säga att dom är ju inte så vidare lättskötta eller långlivade... nej dom här får det bli.
Sen in till Rusta och Dollarstore. Jag hade ögonen på en gullig lampa till Julias fönster med en tomte som satt och sov på en måne. Men eftersom jag inte köpte den igår.... Så var den slut. Men jag tog en annan tomtelampa som också är fin. Julia kommer verkligen gilla att ha en tomte i fönstret.

Fannys fönster gjorde jag klart igår. Lila julstjärna som är hur fin som helst hittade jag billigt. Den är broderad på pappret med trådar och pärlor. Sen genomskinliga gardiner med ljusslingor inuti tyget. Också mörklila gardiner på utsidan. sen lindade jag tjockt svart och silverfärgat glitter runt gardinstången för att dölja sladdarna från ljusgardinerna. Jag är ju igentligen inte mycket för alternativa färger på julen, men i en elvaårings rum så är det fint med lila.





Ja det var stökigt därinne nu. Och bilderna är allt annat än bra, men ni fattar.

Ciao

♥♥♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0