sportlovsvecka

28 februari idag och jag säger grattis till min äldsta vän. Inte äldsta som gammal utan den jag känt längsta av alla. Veronica, vi blev kompisar när jag flyttade till sandviken från göteborg. Jag var då fem och hon var tre år. Vi bodde tre hus ifrån varandra så mötet kom naturligt. Sen satt vi ihop tills.. ja tills jag var 24 kanske. sen flyttade hon till Gävle och kontakten blev lite glesare. Idag pratarvi kanske två - tre ggr om året bara vilket är skandal. Men ni vet hur det är med riktiga vänner. Man behöver ingen startsträcka utan är direkt inne i det fast det gått lång tid sen sist.

Igår storstädade jag och tvättade hela dagen. Ändå han jag inte klart med hela lägenheten. Men det jag han blev iallafall fint och framförallt rent. Ska fortsätta idag. Fick tillåtelse av J att måla om vardagsrumbordet till vitt. Lycklig!! Just nu är det så fult och hackigt. (Igentligen borde jag smida medans järnet är varmt..sneglar bort mot matsalsgruppen..) När vi nån gång köper en ny soffa så kommer vi inte ha det här bordet och jag har ingen lust att köpa nytt bara för att sen inte veta vart jag ska göra av det. Bättre att fixa till det vi har. Men det kommer nog bli när jag kan hålla till ute på balkongen eftersom det måste slipas först och det ska man liksom inte göra inne helst. Så kanske om nån månad..

Fint väder ute och vi ska sätta fart här. Nellie tittar just nu på teletubbies. Hon tycker faktiskt det är kul. Ja en stund iallafall. Men hon skrattar och tjoar när det kladdas med tubbiekräm på tvn. Hemskt vad fort det går tycker jag. Min lilla bebis börjar bli stor.. Ogilla.

♥♥♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0