trosdag 24/2

Trosdag idag eller en del kallar det torsdag kanske.

Inte mycket att rapportera. Sjukstugan håller i sig. Nellie är dunderförkyld och hostar hemskt. Tur man har snorsug till henne. Saltlösningsdroppar och nässpray är ett måste om hon ska kunna sova. Men hon vaknar ändå mitt i natten och är full i näsan igen. Då kan hon ju inte äta så då åker hela kittet fram igen. Hon viftar lite med armarna när man håller på men det går bra. Hon måste ju tycka det är skönt när det släpper. Det har inte satt sig i luftvägarna på mig ännu men i alla andra delar.. halvdöd. Tänker friska tankar och hoppas det hjälper.
Igår var vi på bvc och gjorde vanlig vägning och mätning. Nellie ligger högt över medel. Väger 8,2 kg och är ca 65,5cm lång. Så det är knappast aktuellt att utöka hennes kost. Hon får redan i sig vispgrädde delux.

Sen var vi och tittade på Julia som skulle prova på badminton. Hon går på nått som heter Knatteskutt varje vecka och får då prova på en ny sport varje gång. Intresset till badminton var dock svalt.

Somnade med Nellie vid 20,00 igår kväll och vaknade fullt påklädd vid ca ett på natten. Hade inte fått i mig kaffe på kvällen och det kände jag redan då i huvudet. Det kändes defenitivt imorse när huvudvärken var sprängande. det enda som hjälper då är koffein. Så kaffebryggaren drog jag igång på en gång. Det var -27 grader ute då. Tur nog så skulle min mamma skjutsa Julia till dagis eftersom jag och Nellie är sjuka, så vi behövde inte ens fundera på att gå ut.
Nästa vecka är det sportlov här så då blir det inget dagis eller skola.

Mm... undra sa flundra vad vi ska hitta på. Skulle hemskt gärna vilja städa ordentligt, men jag orkar inte. Får bli till helgen tror jag.

Atschoo på er.

♥♥♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0