hallå hejsan

Uppdateringarna haglar här.. eller inte.
Passar på att skriva lite nu när Nellie sover förmiddag. Trött som ett as som vanligt. Hon vaknar vid fem i stort sett varje dag så då e det bara att kliva upp. kaffe kaffe = räddningen. Men sen när hon somnar så är Julia vaken och jag kan inte sova en stund. Vill inte heller, tycker inte om att sova på dagen. Plus at jag har lite svårt att varva ner på kvällen och det blir ännu svårare om jag sovit på dan. Så iallafall.. fyra fem timmar per natt blir det vilket tar på krafterna.

Mulet och grått ute idag men det skulle kanske klarna upp mitt på dagen iallafall. Den senaste veckan med värmebölja har jag lidit. Helt ärligt från hjärtat. Det var för varmt. Mår riktigt dåligt i det vädret så jag föredrar faktiskt det här om jag måste välja. Nellie klarade inte värmen alls så vi spenderade dagarna inomhus med stängda dörrar och nerdragna persienner. Allt för att hålla värmen ute. Som en grotta liksom.

Igår bestämde vi att börja dra ner på amningen. J ska härdanefter en tid lägga nellie på kvällen tills hon vant sig att somna utan tutte. Det är för att jag börjar jobba snart och ibland jobbar kväll och då måste det fungera. På natten har vi kvar det än och en gång på morgonen. Men sen inget mera under dagen. Gårkvällens läggning var hemsk och jag var tvungen att gå ut då jag helt enkelt inte klarar att höra henne "ropa" och vara jätteledsen. Man måste ge det nån vecka så har hon förhoppningsvis fått in nya rutiner och vant sig.

idag vet jag inte alls vad vi ska hita på. Igår var jag till ängsbacken och hälsade på min mormor. Hon har ju ingen aning om vem jag är men hon blir så glad när man kommer med barnen. Sen åkte vi en sväng till Gävle och gick några varv inne på nian. Kände och klämde på mobiltelefoner och åt lunch. Min mobiltelefon är gammal och antik. men den håller än. Snart kommer den att falla ihop tror jag. Vill ju gärna fortsätta med Sony Ericsson så jag tittade på Xperia arc och neo. J kan inte alls förstå att jag inte vill ha en Iphone. Men jag vill inte det bara. Men dom telefonerna jag funderar på finns inte i vit ännu och då vill jag inte ha nån. Färgen är viktigast liksom..haha. Och vill jag igentligen ha en smartphone? Dom e ju så stora. Ja det är ingen brådska ännu, min telefon får leva tills den dör så får vi se då.

Nä nu ska jag passa på att göra ingenting medans tid finns.


Fanny och Julia på skolavslutningen. Tycker den här bilden är så fin.


Så här tjusig var Nellie på nationaldagen. Sverigebodyn på =O)

♥♥♥

Kommentarer
Postat av: Heidi

Iphone 4 finns i vit :) iphone är något som jag inte klarar mej utan man har ju hela sitt liv i den och håller ordning på allt, förstår inte hur man klarade livet innan :) Tycker du ska satsa på en sån ja ;)

2011-06-14 @ 19:04:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0