tisdag 24/5

Det bidde inte mycket till recovery efter den där magsjukan. Den byttes bara ut mot en riktigt dryg förkylning. Fy vad sjuk jag varit på sista tiden. Mitt immunförsvar är nog i botten just nu. Grymt besviken på min kropp. Börjar dock att se ljuset i tunnelns slut för den här gången. Nu vill jag vara frisk länge länge annars vet jag inte vad jag gör.

Idag har jag varit med mamma till plantagen i Gävle. En av mina balkongkrukor som man hänger över räcket förolyckades förra året och den jag har kvar behövde en ny kompis. Så det inhandlades. Lite jord och vita petunior till amplarna och krukorna. Har märkt att det är en av dom få blommor som klarar hetta uppe på balkongen sommartid. Många andra bränner sönder av solen. Det blir så hett i vårat lilla hörn av världen när solen vill till. Sen när vi varit där så var Nellie jättehungrig så vi stannade på gävlebro och åt lite lunch. Mamma bjöd på lunch vilket var tur då det inte precis är billigt att köpa blomster. Sen var det bara att styra kosan hem för att hämta Julia på dagis. Mest varit hemma den sista tiden styrd av sjukdomar så det var skönt att få komma ut och se nått annat. Men naturligtvis med näsprayen i väskan, utan den inget syre och huvudvärk.

Julia cyklade till dagis idag och jag gick brevid med vagnen. Fick småspringa lite ibland faktiskt. Väldigt vad smidigt det var. Varför har vi inte tänkt på det förut..!? Hon har bara två dagar kvar nu på dagis innan ett långt sommarlov. fast det är gårdsfest förståss nästa tisdag som vi ska gå på. Julia pratar och berättar om instrument som hon byggt själv (som dom ska framföra uppträdande med) och vad vi ska ha med i picnickorgen. men sen har hon sommarlov iallafall. Fanny slutar 8 juni och har inte många skoldagar kvar hon heller.


♥♥♥

Kommentarer
Postat av: Heidi

Förstår att du njöt av att komma ut å se lite annat efter all sjukdom och blommor blir man ju alltid glad av :)

2011-05-24 @ 18:10:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0