14 juli

Sitter själv vaken. J somnade med Julia och Nellie sover också såklart. Fanny åkte till sin pappa igår. Jag tog en dusch här på kvällen när nellie somnat. Blev efter tio då hon sovit middag idag. Försöker mota bort "sova middag" nu med henne. Hon klarar sig utan oftast. Iallafall när vi är hemma nu. Blir annat när hon börjar på dagis igen. Men hon sover vissa dagar och idag var en sån dag. Hon somnade i bilen såklart. Vi åkte till lager 157 och handlade lite. Köpte mest kläder till barnen framförallt Julia som behöver nytt till skolstarten snart. Nellie fick en "one piece"  bla och Fanny fick två saker. Jag köpte en långklänning. Svart i bommull. Perfekt klänning just nu och min stil rakt igenom. J köpte två tröjor. Sen åkte vi in till Falun och åt på max för det ville Julia. Hon älskar deras lökringar :)

När vi var på väg från falun kom J på att han lagt sin mobil på taket när vi skulle kliva in i bilen. Naturligtvis låg den inte kvar. Men jag ringde till den och då svarade en kille med orden att han svarade i en upphittad telefon. Så det vara bara att vända och möta upp honom. Telefonen hade klarat sig fint som tur var. Vilken tur man har ibland.

I onsdags så var jag och barnen, Min mamma och min systers barn och man på våran årliga tripp till Furuvik. Hade vansinnigt tur med vädret. Det var mulet men varmt. Solen tittade fram på em. Barnen hade jättekul tillsammans och det var verkligen en lyckad dag. Vi brukar åka senare på sommaren igentligen. Men jag vill av naturlliga skäl inte vänta för rätt som det är så är det nya bud här hemma och jag skulle inte åka dit med en nyfödd. Men nu är den dagen avklarad och det var toppen för oss alla.

Nyss var det fullt slagsmål här utanför på altanen. Kattslagsmål, man hoppar verkligen till för gud vad dom kan skrika högt. Det var grannens katt som var här och muckade med våra. Katterna i området gör allt för att ge sig på Sune. Dom vill väl visa honom att han inte ska komma här och tro nått nyinflyttad och allt. Men jag var ut nu och schasade bort grannkatten och nu verkar det lugnt.

Nu är det dags för sängen. Sprayade mig med brun utan sol efter duschen och det känns som det torkat in nu. Så då kan jag få sova. Sleep tight.

♥♥♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0