Nu kööör jag!!

Idag är först dagen på resten av mitt liv. Tankens kraft är fantastisk och idag börjar min resa mot en starkare och friskare kropp och själ. Jag tar hjälp av Fitnessfighten/world of shape. Ett kost och träningsprogram som är utvecklat av ledande pt's. Jag har dom på FB och ser varje månad hur många som ansluter sig och får jättebra resultat. Med vikt och måttnedgång, minskad vilopuls och mera muskler. Jag har köpt boken och har då tillgång till träningen som ska utföras en timme om dagen och kostschemat som inbegroper alla näringsgrupper. Man äter mkt mat, var tredje timme dvs. Första månaden kallas kickstart och är uppskjutningsrampen för att komma igång.
 
Att förändra sig själv... Jättesvårt! Men jag har förändrat nått som jag aldrig trodde jag skulle klara för inte allt för länge sen. Det här är ett fortsatt steg på det. Men jag behöver en guide. Jag famlar annars och sen rinner det ut i sanden för så fungerar jag. Måste ha nån som visar och berättar hur jag ska göra för att komma vidare. Jag tror stenhårt på det här upplägget. Precis vad jag kan få in i mitt liv just nu. Jag vill bli frisk och stark och vältränad! Sluta stoppa skit i kroppen och vända blad som kungen skulle sagt. Jag gör det för min och mina barns skull och pessimister kan hålla tyst.
Det är flera steg på resan men vi börjar såhär. Kommer föra dagbok här på bloggen med hur det går och känns. Vikt och mått och bilder lägger jag upp idag och kommer inte väga/mäta mig mera förrän om en månad dvs den 2/5.Så får vi se om det är något resultat.
 
Jag fungera såhär. På eller av, svart eller vitt. All in or all out. Jag måste köra all in eller så går det inte. Mitt sockersug är öronbedövande och jag kan inte ha kakan och äta den samtidigt. Att bryta sockerberoendet har jämförts av forskare lika svårt som att bryta ett heroinberoende. Hjärnan är så beroende av det vita giftet och i mitt fall är det EXTREMT. Jag ljuger inte, det kommer bli tufft som fan. men värt det. Jag äter ju kohydrater i maten så helt utan blir jag ju inte.
 
Det svåraste med det här är att jag är typ bankrutt och det behövs ju vissa ingredienser. Men jag får försöka ändå med det jag har och trolla med knäna... suck. Kan ställa till det rejält :/ Men skam den som ger sig!
 
Men ok. Då kör vi nu då.. eller jag kör Rakt In I Kaklet! No pain no gain right.
 
Bilder kommer i nästa inlägg. Här är mina mått just nu.
 
Midja: 101 cm
lår: 59 cm
överarm: 31 cm
Vikt: 75.1
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0