nu vänder det

Väderleksrapporten är mera på våran sida nu. From idag så blir det inga tio minusgrader på morgonen på iallafall en vecka. Det ska ligga mellan 7-12 grader hela veckan även om det inte är soligt varje dag. Skönt ändå så snön kan sätta fart att smälta bort. Söndag idag och vi är hemma. Julia är hos en kompis och jag J och Nellie Har varit ute på altanen ochgården och städat lite. J skottade av stora snöhögen på altanen så nu är den snöfri. Lite blommor hade kommit upp här och var. Krokus skilla och snödroppar. Sen blev det en kopp kaffe i solen. Nu är vi inne igen och gör mest ingenting. Jag ska träna snart. Hittade en jättebra app igår som jag ska prova nu. Har fortfarande redigt ont i benet så hopp och böjningar är uteslutet. Men jobbar med mage och överkropp. Jag får köra cardio när detgår. kan inte skynda pådet här tyvärr. Så resultaten blir ju tyvärr därefter. Men jag tycker mig se en stor skilnad imidjemåttet nu. Den stora magen och bilringen är mkt mindre och det är ju ändå inspirerande :) Dom här trettio dagarna är ju bara sparken i baken som jag så väl behövde för att vända mitt matmissbruk och bli en hälsosammare och friskare människa. Jag vill ju verkligen inte ha diabetes pga att jag äter som en kratta. Men suget då? Jag tror det kommer minska mkt med tiden. Bara jag vet att jag får äta precis vad och hur jag vill på lördagar så har jag allt under kontroll. Naturlligtvis vid  högtider och kalas osv också. Ja inte nu under fitnessfighten då. Jag vill så gärna ha bra kondition och leva sunt. Vara relativt fit och inte känna mig gammal i förtid. Så då gör jag någonting åt det nu :)
 
Läste en rolig sak som en hade skrivit på fb igår. Att när man äter skräpmat och godis. Halvfabrikat osv. Så säger ingen nått eller funderar över det. Men när man äter sunt och tränar så ska alla ha en åsikt om hur och vad du äter. Hur du tränar och hur du lever. Då är det helt plötsligt väldigt stötande. Jag antar att folk känner sig hotade och helt enkelt känner att bara för att jag valt det så måste dom genast försvara sitt sätt och förklara att dom vet precis hur man ska bete sig för att må si eller så. Jaha.. ja du får faktiskt äta precis hur du vill för mig. Det är lugnt. Ditt val och mitt val.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0