Barnkläder

Alltså, jag vet inte om det bara är jag men det känns så. Jag tycker det är så vansinnigt tråkigt att köpa kläder åt mina barn. Vet inte varför, det bara är det. Fast det är klart jag gör det ändå, men jag har väl aldrig förstått alla mammor på barnavdelningen som oh,ar och ah,ar åt allt. Och varje gång man ska på stan så ska det handlas kläder till barnen, som dom många gånger inte ens hinner använda eftersom dom hinner växa ur det.
Eller skittråkigt... Det är inte speciellt kul bara!
Fast nu är jag tvungen att köpa byxor till Fanny. Alltså hon har vuxit ur allt så jag tror att hon har tre par byxor som hon kan använda (varav ett par som hon klippte hål i för dom stora tjejerna på skolan har så. Har dom säkert men inte ett sju cm stort runt hål mitt på låret.) Och tre par byxor räcker inte kan jag lova. Så nu blir det lite från HM snart. Har valt ett par jeans och två mjukare byxor åt henne. Dom kommer hon kunna matcha med det mesta i hennes garderob så då känns det som hennes "basbehov" är klart. Tröjor och dylikt har hon så det räcker.

 Svarta mysbyxor med glittertryck i bak och muddar vid fötterna 

 Rosa med sidfickor

 Ett par jeans som har resårband i midjan så dom får rätt midjemått

Och en baddräkt för en struntsumma från HM,s outlet. Perfekt nu när hennes är spårlöst försvunnen och hon har simskola på onsdagarna.

Lillan min får inget den här gången. Men det gör inget för hon har sin farmor som egen stylist. Det kommer en stadig ström av byxor oxh bodysar därifrån. Mommy likes : )

Och tro nu inte för allt i världen att det är synd om Fanny för att hon just nu har dåligt med kläder. För hon är mer eller mindre ointresserad av sånt. Och kommer förmodligen knappt ens lägga märke till att hon har några fler byxor om ett tag.Får ju tjata för att hon ens ska prova plaggen man köpt åt henne. Hon har andra intressen och så är hon åtta. Men jag vill ju att hon ska vara hel och ren i skolan. Och det vill hon naturligtvis också. Intresset för kläder har inte riktigt vaknat än bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0