Nu är det över.

Nu har jag varit till tandläkaren för sista gången (hoppas jag) det här året. Har haft en riktig upprustning under en längre tid och idag gjordes det sista ingreppet. Jag dog ut en kindtand som inte varit till annat än besvär jättelänge. Så nu känns det lite konstigt i munnen, men jag vänjer mig snart. Tandläkaren sa att gluggen skulle försvinna då tänderna längst in kommer att trycka igen den succesivt. Så jag slipper brygga och stifttand, jätteskönt. Så nu är jag så nöjd och känner mig fräch i munnen, tycker att det är mycket viktig med frächa tänder. Känns lite skabbigt annars liksom, ohygieniskt. Dyrt har det blivit ( för min underbara mamma som har betalat allt). Men nu ska jag bli kallad igen efter nyår på en vanlig kontroll, sen ska jag fortsätta gå regelbundet. Så slipper det springa iväg ekonomiskt och man slipper stora ingrepp.  Happy!

Kommentarer
Postat av: johanna

Skönt att ha det gjort! :) (Känner att jag också borde ta tag i det där,usch!) Snällig mammut du har :)

2006-08-15 @ 21:34:42
URL: http://slosa-in-the-city.blogspot.com
Postat av: Pyret

Jag har haft en hel del problem med mina tänder då jag ätit antidepressiva i många år. Då blir man torr i munnen och tänderna sabbas. Förra året la jag ut en skön slant på mina tänder :(.
Nu tror jag de är "up-to-date" men det är inte kul! Fy! Jag avskyr verkligen att gå till tandläkaren.

2006-08-15 @ 23:10:30
URL: http://litenpyret.blogg.se
Postat av: sara

johanna: ja min kära mor är guld värd. Ett tips speciellt till dig e ju att ta itu me det då tänderna brukar bli ganska dåliga under en graviditet konstigt nog. men visst drar man sig för det :)
Pyret: Jasså, usch vad jobbigt, skönt att det är gjort iallafall för dig.Ja nu är ju mina tänder också (äntligen) upp to date, men det gäller ju att gå på regelbundna återbesök om man vill behålla dom så. :)

2006-08-15 @ 23:24:51
URL: http://fannymaries.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0