Åska:

Dagen började med tryckande fuktig värme. Kvavt som sjutton och soligt. Fanny stack i väg till bekanta för att bada i deras pool. Jag och lillan var hemma och slappade och höll oss undan värsta värmen. Sen så gick jag till affären en sväng. Tänkte , om det kunde åska till ordentligt ändå och komma ett riktigt regnväder. Fast det har jag önskat många gånger utan att det kommit. Men idag på väg hem från affären så tyckte jag det lät så konstigt, mullrade som flygövningar liksom. Vände mig om och himlen bakom mig var svart som natten. Då fick jag lite bråttom och kom precis hem innan det brakade loss med dunder och brak. Sen regnade det så spöna stod i backen. Men sen slutade det liksom aldrig...det åskade och blixtrade i sex timmar. Det var länge tyckte jag, fast mest kanske för att jag ville ut på nätet men ville inte göra det medans det åskade .Men nu så har det slutat iallafall. Nä oj va jag babblar på. Hej svej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0