Bloggmobbning

Som jag har förstått så pågår det en hel del mobbning och smutskastning på bloggar runt om på nätet. Folk som slutar blogga för att dom får så mycket elaka komentarer angående det dom skriver och hur dom väljer att lägga upp sin blogg till raka personangrepp. Jag har ju väldigt svårt att förstå detta fenomen och undrar så smått vad som driver folk igentligen till att göra detta. Tycker jag inte om en blogg eller en person så går jag väl inte in och läser och tom slösar energi på att skriva bitska komentarer efter var och vartannat inlägg. Då frågar man sig varför gör vissa då detta? Någonslags djupt rotad avundsjuka känns ju som ett allternativ. Att få hävda sig själv genom att trycka ner andra för att själv må bättre. Att lägga in en åsikt nån gång är en sak men att systematiskt besöka en sida och trycka ner den personen med skälsord och smutskastning det är ju helt sjukt och personen som gör detta borde skaffa sig ett liv och kanske mer givande intressen .Herregud det är ju bara en dagbok på internett, nätet är stort det borde ju finnas sidor som intresserar istället för sidor som man vill enbart gå in på för att vara elak. Nä skaffa er ett liv och sopa rent framför eran egen dörr innan ni ger er på andra. Att kasta smuts på nån på internett är inte speciellt upphetsande eller imponerande, det är enbart patetiskt och otroligt barnsligt. Och det är med ett leende som jag skriver detta för jag tycker det är komiskt att det finns folk som faktiskt väljer att lägga sin tid på det. Men dom har väl inget liv stackarna..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0