Cleaning out my closet..

På grund av vissa omständigheter så bidde det inget Mary Kay möte för mig ikväll. Hade verkligen sett fram emot det och blev jättebesviken när det inte blev av. Men ibland så blir det inte som man tänkt sig. Tog istället tag i mina garderober. Där har legat kläder inknölade ända upp till taket nästan väldigt länge. Dags att rensa och organisera lite.
Rensar även ut en särskilld hög som ska tas med till jobbet och säljas om nån vill ha. Tio kronor plagget blir det, eventuella skor tjugo kronor. Alla pengar från försäljningen går oavkortat till min skuld i köksserveringen. Det var väl smart =) Hänggarderoberna är väl mer eller mindre klara nu, imorgon får jag ta tag i min byrå som är fullproppad till längd och bredd av kläder i oordning. Har en hel hög med kläder som ska in dit som hänger över heela datorn just nu. Sen på onsdag så tar jag med kläderna till jobbet.

Ringde till min jenny och skulle höra hur det var med henne. Det visade sig att hon åkt ambulans in till akuten i Gävle. Sprängande huvudvärk utom denna värld gjorde familjen och henne orolig att det igen kunde vara hjärnhinneinflamation. Hon hade det för ca fem år sen och gud va sjuk hon var. Hon har ingen mjälte och är därför känsligare för infektioner än andra. Så jag har haft ångest ikväll och går mest runt och oroat mig om hur hon mår. Minnesbilderna av henne ihopkurad på en säng i en sjukhussal klösande sig själv i pannan av smärta ploppar upp som om det vore igår. Hoppas hoppas det inte är det igen. Jag får väl mera besked imorgon... Jag hatar att vänta på sånt!

Eftersom jag missade måndagsutbildningen idag så ringde jag och var med på Mary Kays telefonkonferens. Den är varje måndag klockan halv tio. Då får man tips och råd angående sin verksamhet. Hon berättar om nyheter från huvudkontoret och om kommande konferenser som man kan anmäla sig till. Berättar även vad som sas och gjordes under kvällens möte. Bra komplement om man inte kan vara där.

Nu blir det till att gå upp tidigare på morgonen. Nu när det är så halt ute och man kan vakna till en snöstorm så vill jag ha gott om tid på mig när jag ska åka med lillan till dagis och sen till jobbet. Då vill man verkligen inte stressa.

Om två veckor så är det julfesten på jobbet och Heidi och jag pratade kläder. Här är en bild på klänningen jag pratade om. Den som bara är använd en gång förut och det på julafton. Kanske blir den då, om inte annat så kan jag ju kanske ha den på loverns julfest på hans jobb. Den är ju bara för fin. Inhandlad förra julen på hm. Fast jag har klippt bort rosetten =)

image389

Fin va =)...?

♥♥♥

Kommentarer
Postat av: Heidi

Ja absolut du blir supersnygga super Sara i den kan jag lova =O)

2007-11-13 @ 13:46:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0