Sammanfattning och veckoplaner.

Helgen är över och vardagen är här igen. Haft en jätteskön och rolig helg. Lördagen bjöd på fest hos Heidi med god mat och sällskap. Senare drog vi ner på Heartbreak och dansade tills svetten lackade... Så jäkla kul. Tyvärr hade jag grym huvudvärk, men sålänge som jag dansade så gick det utmärkt. Det var en toppenkväll som vi måste göra om =)

Idag har jag jobbat som vanligt. Älsklingen stannade hemma även idag. Hans förkylning är en seg en och vill inte släppa taget. Men imorgon kallar jobbet på honom och han måste ut i vardagen igen. Lika bra det då han idag klagade på lappsjuka av att bara vara hemma. Jag förstår så väl. Kryper ur skinnet om jag inte får jobba på länge.

Veckan bjuder på jobb och en del ledighet. Jobbar i helgen. Men är ledig på torsdag och fredag istället. Ska in till Gävle på torsdag vid lunch och möta min "sales director" för Mary Kay. Ska återlämna lite produkter till henne som jag lånade när jag hade en hudvårdsklass genom henne. Min kompis Jenny ska med och byta sina produkter för dom hon köpt passar inte hennes hud. Och det är Mary Kays policy. 100% nöjd kundgaranti. Är du inte nöjd så får du byta eller pengarna tillbaka. Slå det om ni kan. Inte så lätt att gå in på Åhlens typ och säga. -Den här ansiktskrämen var inte rätt för min feta t-zon. Jag vill ha en annan. Då skrattat dom nog rätt högt. Men hos Mary Kay får du byta tills du hittat det som passar just din hudtyp =)

På lördag ska jag ut och äta en bit med tjejerna som jag gick i grundskolan med. Är rätt pank nu så det blir en pizza och en cola. Men det duger aldelles utmärkt. Jag vill inte dricka alkohol då. Jag jobbar helgen och är inte sugen på party. Men det ska bli jättekul att få träffa dom igen.

Snubblade över ett par stora gamla dammiga och smutsiga ramar nere i soprummet. Dom såg verkligen inte mycket ut för världen. Men jag såg potential och räddade dom från soptippen. Vi köpte jättefina blyertskisser när vi var i Barcelona när vi var på Sagrada de familia. Det är skisser på två av statyerna som står utanför kyrkan. Dom har legat ihoprullade i en garderob sen dess, men nu tog jag fram dom. Gjorde ren ramarna och satte på nytt bakgrundspapper för det fanns inget. Tog vanligt golvpapp som man lägger ut när man ska måla för att skydda golvet. Sen satte jag in våra bilder som vi köpt. Det blev över förväntan. Riktigt bra. Trodde man inte när man såg dom där lortiga och snea ramarna i soprummet. Jag blir så nöjd när jag får en bra ide`och genomför den och det blir bättre än förväntat.

image385

Och som vanligt så är det inte lika bra på bild...

♥♥♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0