I mitt vackra vita vinterland...

Det ska tydligen komma snö idag. Känns väldigt tidigt. Men jag kommer ihåg snökaoset som kom i oktober förra året väldigt bra. Min älskling som inte bodde här än då var här hos mig några dagar och när vi vaknade en morgon så var det otroligt mycket snö. Han skulle hem och jobba och vi letade vinterdäck så vi höll på att bli tokiga. Det slutade med att han fick köra hem på sommardäck sjutton mil i blixthalka. Usch och fy. Nu när jag tittade ut så tänkte jag att det blir nog ingen snö idag iallafall. Men så såg jag små små snöflingor som for runt i vinden. Så nu är den väl officiellt här... Vintern. Ja inte var det mycket att hurra för. Det var ju knappat att dom syntes men ändå. Det är ju snö iallafall. Och morgon som älsklingen och lillan ska köra hem till farmor och farfar. Inga vinterdäck än heller... historien upprepar sig. Men det behöver ju inte bli så mycket som det var förra året.
image349

Ja jag är då iallafall garderad inför eventuella snöstormar. Inventerat vintekläder och fyllt på till hela familjen.
Beställt skor till alla faktiskt vid olika tillfällen. Senast var det Fanny och älsklingen som fick rejäla vinterskor. Jag vill ju att dom ska vara varma om fossingarna.
image350 Fanny fick ett par rejäla snowjogging. Blev glatt överraskad när dom kom hem då dom är riktigt fina i verkligheten med rosa sömmar. Det syns inte så bra på bilden. Nu var dom lite trånga så jag ska byta dom mot en strlk större. Men annars så var dom perfa =)

image351 Älsklingen ska naturligtvis inte vara utan han heller. Jag valde ett par rejäla svarta kängor med massor av ulligt foder i. Dom var verkligen skitsnygga på och han sa då att han tyckte om dom...?

image352 Lillan fick ett par röda gosiga kängor som är lätta att ta på och av. Varmt och skönt på en liten fot.

Ja och nu tänker ni kanske att jag har nog med skor till mig. Men riktiga vinterskor har jag rätt dåligt med och framför allt i svart så är det rätt tomt. Jag har ju bruna stövlar i blandad kompott till vintern(skinn, lack , mocka, uggs...). Men som sagt svarta finns inga...

Tills nu då ; )
Dom är bruna på bilden, men dom svarta som jag har är slutsålda. Men det är iallafall den här stöveln fast i svart.

image353
Den var riktigt rejäl och skönt fodrad. Sulan var stadig och bra och verkar ha ett bra grepp. jag är nöjd =)

Sen overaller jackor och täckbyxor är inköpt framplockat och redo att användas. Inventerade mössor och vantar igår och la fram så dom lätt ska kunna nås. Det är faktiskt bara mina vinterjackor som fortfarande hänger nere i förrådet. Jag måste skifta plats på dom och vår/sommarjackorna snarast... Ikväll kanske.

Ha det så bra

Kommentarer
Postat av: Lisse

jag borde anställa dig, sticka undan dig pengar och så kommer du hem med massor av fynd... vil verkligen ha ett par stövlar, men med mina vader....nada :-( är du dyr??? he eh

2007-10-15 @ 17:26:23
URL: http://msme77.blogg.se
Postat av: sara

Lisse: dyr, Jag !1 Nähä. jag är gratis när det gäller shoppinghjälp. Säg till du så ska jag nog nosa rätt på snygga stövlar åt dig =)

2007-10-16 @ 16:49:59
URL: http://fannymaries.blogg.se
Postat av: Lisse

ha ha ha !!!

2007-10-20 @ 13:14:06
URL: http://msme77.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0