Ledig Torsdag

Vilken härlig höstdag det är utanför lägenheten. jag håller på ute på balkongen och plockar bort insynsskydd och har slängt iväg sommaren blommor ur blomlådorna. Köpte jättefin ljung igår som jag har satt dit istället. den är hög yvig och underbar. Ska ata resten därute om en stund. Dammsuga och rulla ihop mattan och plocka bort allt annat. Stolarna i eukalyptusträ ska jag ha kvar ett tag till. Jag ska olja in dom innan dom tas bort plus att jag vill att vi ska kunna sitta därute med varsin filt och dricka kaffe/te/vin på mysiga höstkvällar. Jag är på jakt efter ljuslyktor i massor också som jag vill placera därute. Har några som jag tänder på kvällarna och det blir så mysigt. Balkongen ska vara mysig även fast det är höst. Tog ner mina amplar men satte upp dom igen då det blev aldelles för tomt. Ska vinterförvara pelargonerna i dom i mammas källare, men jag lär nog köpa mera ljung eller nåt annat att ha i själva amplen nu i höst. Det blev så tomt utan. Kanske små enar... hm.
Skulle vilja ha en halvhög en och lite andra höst/vinterblommor därute också.

Älskar hösten på alla sätt. Och inredningsmässigt så är det underbart. Mysbelysning murriga gardiner, ombonat och levande ljus. ... det är underbart. Försöker verkligen skapa en ombonad atmosfär här hemma.



♥♥♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0