Bloggar igen

Som ni märker så skriver jag lite igen..
Ikväll har jag jobbat. Parhästat med Heidi. Väldigt lugnt var det så vi hann till och med städa toaletterna på jobbet. "klappar oss på axeln". Älsklingen är på fest med sitt förra jobb ute i urskogen (österfärnebo). Så Julia var hos mormor när jag jobbade. Hämtade henne ca halv tio.
Nu har jag precis färgat håret igen. Samma som förra gången. Nån slags mörkbrun. Men eftersom det är blekt under så sög håret åt sig färgen som en svamp och det hade mattats av. Sen hade jag missat en slinga också som fortfarande var blond. Men nu ska väl det vara ordnat.

Storhandlade idag på dagen. Mycket pengar blev det. Huva, men men så är det. Köpte även förvaring till mina kläder som inte får plats i mina garderober och byrån. Köpte stora lådor på hjul som man har under sängen. Så nu ska jag omstrukturera lite imorgon så ska jag väl äntligen kunna plocka undan alla min kläder för en gång skull. När vi flyttar ska jag om inte ha en "walk in closet" så åtminstone ha en enorm garderob. Längtar =O)

Känner mig lite sömnig nu. Men jag måste få in Mysan först. Kan inte sova när hon är ute på natten. Sen ska hon ju ha medicin också ikväll. Har sprungit och ropat på henne nu sen jag kom hem. Och eftersom hon inte visat sig ännu så blir jag oprolig på en gång. Hönsmamma åt katten är jag.
lilla Sune ligger här brevid. Han har äntligen gett upp att kliva runt på tangentbordet. Puttat bort honom tio ggr medans jag skrivit detta. Men nu sover han visst.


Nu ska jag ropa på kissen igen.

♥♥♥

Kommentarer
Postat av: Ulla-Karin

Härligt med människor som dig som verkligen bryr sig om sina katter:)Jag kan inte heller sova om inte våra är inne för natten...Jag går och ropar som en tok...fastän klockan är framåt 00.30 ibland..

2009-08-30 @ 21:10:03
Postat av: Anonym

Re ulla-karin: ja jag tror hon bara varit ute tre nätter på sina fem år. Klart man måste dalta med sina bebisar =O)

2009-08-31 @ 17:31:37
Postat av: Ulla-Karin

Ja,helt rätt;) Det ska daltas.Vi har "bara" 2 katter kvar nu:( Våran gammelman Porsche, fick vi låta somna in hos veterinären förra måndagen...Han blev i alla fall 17 år..

2009-08-31 @ 20:10:34
Postat av: Anonym

Re Ulla-karin: Åh fy vad jobbigt. Jag vet hur det känns. hade en katt som var mitt allt när jag var yngre. han blev tillslut gammal och gaggig och fick somna in. men ingen katt kommer nånsin upp i hans status hos mig. MIN pigge... Det är det jobbiga ned att ha djur, dom lever så korta perioder av våra långa liv.

2009-08-31 @ 23:13:09
Postat av: Ulla-Karin

Ja,det är så hemskt..Och sen sas bestämma över ett djurs liv och död...att ta beslutet att avliva.Att åka med honom i bilen till veterinären..levande dit och på hemfärden död..Men nu lider han iaf inte och det är huvudsaken.

2009-09-01 @ 08:35:55
URL: http://ukh.blogg,se
Postat av: Ulla-Karin

P.s..Jag skrev fel adress först;)Fick ju ordna en ny email när jag fixade en blogg igår;)

2009-09-01 @ 08:41:21
URL: http://ukh.blogg,se
Postat av: Ulla-Karin

Hmm,det hängde på ett kommatecken i adressen..Pinsamt dumt av mig.

2009-09-01 @ 08:48:03
URL: http://ukh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0