Wind of change...

Imorgon måndag börja ett nytt kapitel i mitt liv. Jag sätter i gång att på allvar få tillbaka min just nu obefintliga kondition och ska bygga upp muskler runt mitt urtunnande skelett. Levaxinet gör ju så tyvärr...kalkar ur. En annan sak som kalkar ur skelettet är ju rökningen... den är ifrån imorgon ett minne blott. Den delen av mitt liv är över. Kommer kanske inte bli så lätt som jag vill ha det till men det är bestämt och ett faktum. Att aldrig mera röka en cigarett har jag ju väldigt svårt att få in i huvet och så tror jag inte heller att det blir. Men mitt dagliga intag försvinner nu iallafall för gott.
Idag har jag handlat på mig mat som jag ska äta under en tid framåt... ja femton veckor faktiskt. Ja jag har inte köpt mat för femton veckor nu såklart men sån som jag ska ha.. Det är mat som mat. Men bättre och både fett och sockersnål. Hela upplägget med kost och träning är ju från boken "Body For Life" och det känns så naturligt och enkelt. Lite dumt är det ändå att jag börjar med det här imorgon då jag absolut inte kommer kunna ta mig till gymmet då. Jobbar till fyra och då måste jag hämta tjejerna hos mamma på en gång. Dom sover hos henne inatt för J har gått och fått sig en rejäl feber och snuva. Stackaren är riktigt varm. Mamma hämtade tjejerna innan jag skulle iväg och jobba ikväll så han fick sova ifred.

Det här med träningen och maten och framförallt rökningen är ingenting som jag kommit på nu. Det bestämde jag tidigt i höstas. Så jag har haft gott om tid på mig att ställa in mig på det här. Allt känns just nu bara bra och jag ser verkligen fram emot alla framsteg jag kommer att göra.
Den senaste tiden... typ sen i oktober. Då har jag verkligen svullat och rökt som en galning. Eftersom jag vetat att jag ändå kommer få ordning på det så småningom.  Februari valde jag för att jag ville inte börja direkt efter nyår. Och imorgon så är det ju måndag och ny månad så då passar det bra. En konstig sak är däremot att jag faktiskt gått ner i vikt den senaste tiden... typ fem kilo. Väldans konstigt men sant. Uppförsbacken blir ju inte så lång då iallafall så jag klagar inte =O)

Min träningsdagbok kommer inte att ligga i bloggen utan på Träningsprofilen.se. Och vill ni läsa den så måste ni regga er där =O) Mitt namn är som alltid Fannymarie.

Stora förändringar men ändå inte.

Jag säger som Obama "YES WE CAN"



♥♥♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh, vad kul med en hyper taggad tjej =O)

Jag är helt säker på att d här går precis som du vill,, stora kramen och ett lycka till till däj, // baonknapraren ;)

2009-02-02 @ 09:05:18
Postat av: Linda

Lycka till med dina mål!

2009-02-04 @ 08:44:27
URL: http://trueblonde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0